بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

بررسي مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي

بلوك هبلكس چندين سال است كه در صنعت ساختمان سازي به يكي از انواع بلوك هاي ساختماني محبوب و پر تقاضا تبديل شده است. دليل استقبال گسترده از اين بلوك به خاطر ويژگي ها و مزيت هايي است كه دارد. بلوك هبلكس از تركيب سه ماده ي اصلي سيمان، آهك و سيليس به همراه پودر آلومينيوم توليد مي شود. به اين صورت كه مخلوط به دست آمده از تركيب سه ماده را در بخار آب با حرارت حدود دويست درجه ي سانتي گراد و فشار حداقل ۱۲ بار قرار مي دهند تا بلوك هبلكس توليد شود.

اين بلوك از تخلخل بتن به كمك هوا به دست مي آيد و به دليل اضافه كردن تركيب سيليس به ساختار آن، بلوك هاي هبلكس از درجه ي ذوب بسيار بالايي برخوردار شده است.

بررسي مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي

در اين بخش به مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي مي پردازيم. بلوك سبك داراي ويژگي هاي بسيار زيادي مي باشد كه موجب شده است تا به يكي از پركاربردترين و پر طرفدارترين مصالح براي ديوار چيني سازه تبديل شود. از جمله بارزترين امتيازات اين بلوك مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • افزايش سرعت در ديوار چيني
  • سبك بودن بلوك هاي هبلكس
  • مقاوم در برابر زلزله
  • عايق آتش و حرارت
  • سوراخ كاري و برشكاري آسان
  • عايق صوتي
  • سازگاري با محيط زيست
  • عايق انرژي
  • نياز به مصالح كم
  • قيمت مناسب
  • قابليت بازيافت قطعات شكسته
  • صرفه جويي در هزينه هاي كارگر و زمان كار

بررسي افزايش سرعت در ديوار چيني:

يكي از اصلي ترين مزايا براي خريد بلوك هبلكس در ساختمان سازي، افزايش سرعت در ديوار چيني است. وزن كم و ابعاد بزرگ اين بلوك ها موجب شده است تا سرعت كارگران در ديوار چيني در مقايسه با ساير مصالح ساختماني افزايش پيدا كند. همين طور ملات مورد استفاده براي ديوار چيني با اين بلوك ها نسبت به ساير بلوك هاي ساختماني بسيار كم است.

بررسي سبك بودن بلوك هاي هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، مي توان به وزن كم آن اشاره كرد. بلوك هاي هبلكس در مقايسه با ساير مصالح از وزن كم و پاييني برخوردار هستند و موجب كاهش بارهاي وارده بر ساختمان مي شود.

بررسي مقاومت بالاي بلوك هاي هبلكس در برابر زلزله:

 يكي ديگر از امتيازات و مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، استحكام و مقاومت بالاي بلوك هاي هبلكس در برابر زلزله مي باشد.

استفاده از بلوك هبلكس به دليل وزن بسيار پاييني كه دارد، موجب كاهش اين نگراني مي شود. همين طور به علت سبك بودن وزن كلي ديوار و ساختمان در زمان وقوع زمين لرزه خرابي كمتري به وجود مي آيد. دليل اين موضوع هم به خاطر مقاومت و استحكام بالاي بلوك هاي هبلكس مي باشد.

بررسي عايق آتش و حرارت:

 از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، مي توان به عايق آتش و حرارت بودن آن اشاره كرد. اين بلوك ها به دليل تركيب برخي مواد اوليه در ساختار توليدي و مواد تشكيل دهنده اي كه دارند، يك عايق خيلي قوي در مقابل آتش به شمار مي آيند. به اين صورت كه در زمان وقوع حادثه ي آتش سوزي مي توانند به خوبي سرعت پيشروي آتش را كاهش دهند.

اين ويژگي بلوك هاي هبلكس به خاطر استفاده از سيليس در مواد تشكيل دهنده ي آن است. همين موضوع موجب مي شود تا استفاده از اين بلوك ها براي ديوارچيني ساختمان هاي حساس مانند بيمارستان ها، هتل ها و … بسيار مناسب باشد. 

سازگاري با محيط زيست:

به دليل استفاده از مواد و تركيبات غير سمي و دوست دار محيط زيست در تركيبات اين بلوك ها، بلوك هاي هبلكس با محيط زيست سازگار مي باشد. همين طور تركيبات به كار رفته در ساخت اين بلوك ها موجب جلوگيري از هدر رفت انرژي ساختمان مي شود. بنابراين بيشتر افراد از سازندگان ساختمان تقاضاي استفاده از اين بلوك ها را دارند.

عايق انرژي:

عايق بودن بلوك هاي هبلكس موجب كاهش مصرف انرژي هم مي شود. به اين صورت كه، دماي داخلي ساختمان كه به وسيله ي لوازم گرمايشي و يا سرمايشي ايجاد مي شوند، به مدت زمان بيشتري در داخل فضاي ساختمان باقي مانده و به راحتي با هواي بيروني تركيب نمي شوند. همين طور ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ديوار چيني مي شوند، در فصل گرما با كمترين نفوذ گرما و در فصل سرما با كمترين هدر رفت انرژي گرمايشي مواجه هستند.

قيمت مناسب بلوك سبك هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، قيمت مناسب آن مي باشد. قيمت بلوك هبلكس در ايران نسبت به ديگر بلوك هاي بتن سبك ارزان تر و پايين تر مي باشد. بلوك هاي هبلكس با توجه به مزايايي كه دارند، در مقايسه با ساير بلوك از قيمت مقرون به صرفه تري برخوردار هستند. همين طور استفاده از بلوك هاي هبلكس علاوه بر صرفه جويي در هزينه ي خريد مواد اوليه، موجب صرفه جويي در خريد مصالحي مانند شن و سيمان و ضخامت گچ و خاك مورد استفاده مي شود.

صرفه جويي حاصل از ذخيره ي انرژي در ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ساخته شده اند، موجب مي شود تا در عرض يك سال اول ما به التفاوت قيمت اين بلوك در مقايسه با بلوك هاي سفالي، آجري و سيماني بازگشت شود. همين طور تا ساليان سال، هزينه ي ذخيره ي انرژي به سود ساكنين آن ساختمان خواهد بود.

سوراخ كاري و برشكاري آسان بلوك سبك:

 سوراخ كاري و برشكاري آسان از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي به حساب مي آيد. به اين صورت كه بلوك هبلكس برخلاف ساير مصالح ساختماني از قابليت سوراخ كاري و برشكاري خيلي راحت برخوردار است. به صورتي كه، سوراخ كاري بلوك هاي هبلكس كار خيلي ساده اي بوده و به راحتي مي توان آن ها را با استفاده از ميخ سوراخ كرد.

در ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ساخته شده اند، لوله كشي، سيم كشي و شيار زني و نصب ديگر تاسيسات برقي و مكانيكي به راحتي اجرا مي شود. دليل سهولت در اجراي تاسيسات در ساختمان هاي اجرا شده با بلوك هبلكس هم به خاطر قابليت سوراخ كاري و برش كاري بلوك هاي هبلكس مي باشد.

عايق صوتي بلوك هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، عايق صوتي بودن بلوك هاي هبلكس مي باشد. بلوك هاي هبلكس در كنار عايق حرارتي كه مي باشند، عايق صوتي هم هستند. دليل عايق صوتي شدن بلوك هاي هبلكس به خاطر وجود تخلخل ها و حباب هاي هوايي مي باشد كه در اين بلوك ها وجود دارند. چون حباب هاي هواي موجود در بلوك هاي هبلكس مانع از عبور صدا مي شود.

نياز به مصالح كم:

براي اتصال و چسباندن بلوك هاي هبلكس، نياز به ملات رقيق تري نسبت به ملات و سيمان مورد نياز براي چسباندن ديگر مصالح ساختماني مانند چسب بلوك مي باشد.

صرفه جويي در هزينه هاي كارگر و زمان كار:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، صرفه جويي در هزينه هاي كارگران و تسريع روند كار مي باشد. از آن جايي كه بلوك هاي هبلكس داراي سطحي صاف و هماهنگ مي باشند، نسبت به آجر و ديگر مصالح سنتي ديوار چيني آن ها راحت مي باشد.

وزن كمتر و اندازه و ابعاد بزرگ تر بلوك هاي هبلكس موجب مي شود كه زمان كار كاهش پيدا كند. در نتيجه با كاهش زمان كار، هزينه و دستمزد پرداختي به كارگران هم كمتر حساب مي شود.

منبع: سازه پلاس


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۱:۳۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :