بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس)

بست اتصالات بلوك

بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) چيست و چه كاربردي دارند؟ يكي از مصالح مهم ساختماني كه جهت ساخت ساختمان‌هاي مقاوم مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بلوك هبلكس و سيپوركس است. اين بلوك‌ها سبك بوده و در برابر حوادث طبيعي مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهند.

براي چيدمان و اتصال بلوك‌هاي هبلكس از ابزارآلات مختلفي استفاده مي‌شود. در اين محتوا تمركز ما بر روي انواع بست جهت اتصالات بلوك سيپوركس و هبلكس است. در واقع بست بلوك هبلكس به هنگامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه نياز به مقاوم سازي ديوار باشد.

اين بست‌ها داراي انواع مختلف هستند كه نحوه استفاده از آن‌ها متفاوت است. ولي به طور كلي اين بست‌ها با هدف افزايش مقاومت ديوار، بلوك‌ها را به يكديگر متصل مي‌كنند. در ادامه به بررسي ويژگي‌ها و انواع بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) خواهيم پرداخت.

كاربرد بست هبلكس چيست؟

كاربرد بست اتصال بلوك بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) براي متصل كردن ديوار به ستون، ديوار به ديوار و يك ديوار به سقف بكار مي‌روند. در گذشته به جاي بست اتصالات بلوك هبلكس از ميلگرد‌ براي مهار ديوار استفاده مي‌شد. ولي امروزه بست‌هاي مخصوص هبلكس جايگزين ميلگرد شده است كه استفاده از آن آسان‌تر و به صرفه‌تر است.

اين بست‌ها به طور معمول از يك طرف به سطوح فلزي مانند ستون‌ها جوشكاري شده و از طرف ديگر به وسيله ميخ پلاك هبلكس به بلوك متصل مي‌شود. ارتفاع لازم جهت نصب بست‌هاي هبلكس۷۵ سانتي‌متر از كف تا سقف مي‌باشد.

/

نحوه‌ي اجراي بست هبلكس

نحوه اتصال بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) به چه صورت است؟ اتصال بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركسساده است و نياز به مهارت خاصي ندارد. براي اتصال اين بست‌ها از جوشكاري يا پيچ و رول پلاك استفاده مي‌شود.

در سازه‌هاي فلزي بست‌ها به وسيله جوشكاري به ستون متصل مي‌شوند. در سازه‌هاي بتني بست‌ها بايد به وسيله پيچ و رولپلاك به بلوك‌هاي هبلكس اتصال داده شوند. اين نكته بسيار مهم است كه در اتصال بست‌هاي راديكالي از اتصالات كوبشي استفاده نشود. زيرا هر چقدر اتصالات كوبشي با دقت انجام شود باز هم ممكن است باعث تخريب ستون و بتن شود. پس بهتر است براي بست‌هاي راديكالي از روش سوراخكاري استفاده كنيد.

انواع بست هاي مخصوص هبلكس

بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) داراي انواع مختلف هستند كه هر يك كاربرد مخصوص خود را دارند. اين بست‌ها را مي‌توان به چند نوع از لحاظ شكل ظاهري، جنس و ضخامت تقسيم بندي كرد. معموما اين بست‌ها در انواع بست تخت، ال شكل و كركره‌اي در بازار شناخته مي‌شوند.

ما در اين وب سايت فروشگاهي ۴ نوع بست بلوك هبلكس كه بيشترين كاربرد را دارند براي مشتريان خود موجود كرده‌ايم. بست اتصال تخت MC1، بست ال قائم فنري MC3، ال قائم MC2 و بست MC4 را مي‌توانيد در اين صفحه مشاهده و تهيه كنيد. در ادامه بيشتر به بررسي هر يك از انواع بست بلوك هبلكس موجود در اين فروشگاه خواهيم پرداخت.

بررسي بست اتصال تخت MC1

بست اتصال تخت MC1 يكي از پركاربرد‌ترين انواع بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) است. اين بست تخت كاملا صاف و تخت است كه براي اتصال دو بلوك در كنار يكديگر استفاده مي‌شود. جنس اين نوع بست از فولاد گالوانيزه است تا دوام بالايي داشته باشد.

بست‌هاي تخت داراي چند سوراخ در طول هستند كه براي اتصال به بلوك هبلكس از آن‌ها استفاده مي‌شود. پرچ، پيچ و ميخ از جمله ابزار آلاتي هستند كه براي اتصال اين بست به بلوك استفاده مي‌شوند. روش كار اين است كه يكي از اين ابزارآلات را داخل سوراخ‌هاي بست كرده و آن را با محكم كردن به بلوك‌ها متصل مي‌كند.

اين عمل موجب افزايش ايمني ديوار ساخته شده از بلوك هبلكسي مي‌شود. به طور معمول، ۳ عدد از بست‌هاي تخت MC1 در هر متر مربع از يك ديوار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

بخوانيد: قيمت بست اتصالات بلوك سيپوركس (هبلكس)

بررسي بست اتصال ال قائم فنري MC3

از انواع ديگر بست‌هاي بلوك هبلكس مي‌توان بست اتصال ال قائم فنري MC3 را نام برد. اين محصول شبيه به بست ال قائم است با اين تفاوت كه داراي فنر يا پيچك است. همانطور كه اشاره شد اين بست اتصال بلوك داراي شكل ال مانند است.

بنابراين اين نوع بست براي اتصال جاهايي از سازه بكار مي‌رود كه قائم بر يكديگر باشند. از اين رو از بست ال قائم فنري پس از اتمام چيدمان و ساخت ديوار‌ها استفاده مي‌شود. مواردي كه مي‌توان از بست اتصال ال قائم فنري استفاده كرد به صورت زير است:

  • اتصال دو ديوار به هم

  • اتصال يك ديوار به ديوار خارجي

  • اتصال ديوار به ستون

  • اتصال ديوار به سقف

بررسي بست اتصال ال قائم MC2

بست اتصال ال قائم MC2 به شكل ال مانند طراحي شده است. اين نوع بست اتصال بلوك براي اتصال دو سازه يا ديوار قائم به يكديگر استفاده مي‌شود. اتصال بست اتصال ال قائم MC2 به ديوار‌ها يا سازه موجب ايجاد فاصله‌ي ۲ سانتي متري مي‌شود. وجود اين فاصله بين ديوار‌ها يا سازه‌ها موجب انتقال درست بار‌هاي وارد شده به آن‌ها مي‌شود. در نتيجه به هنگام زلزله آسيب كم‌تري به ديوار‌ها وارد خواهد شد.

بررسي بست اتصال MC4

بست اتصال MC4 يكي ديگر از انواع بست اتصال براي بلوك سيپوركس است. اين نوع بست نيز كاربرد مختص به خود را داراست و فقط در موقعيت‌هاي خاصي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين محصول مخصوص زماني طراحي شده است كه نياز است از ريختن مصالح داخل منطقه اتصال دو بلوك جلوگيري شود. همچنين اگر نياز است ديوار درز انقطاع داشته باشد، بايد از اين نوع بست در محل درز انقطاع استفاده شود.

قيمت بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس)

يكي از مهم‌ترين عوامل تعيين كننده قيمت اين محصول، جنس آن است. در صورتي كه محصول تهيه شده داراي جنس با دوام‌تر باشد، كيفيت آن افزايش خواهد يافت و در نتيجه قيمت آن نيز افزايش مي‌يابد. همچنين قيمت بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) با توجه به انواع آن متفاوت است.

همان طور كه قبلا اشاره شد اين بست‌ها در شكل‌هاي مختلف توليد مي‌شوند كه عملكرد متفاوتي نيز دارند. از اين رو هر يك از انواع بست هاي اتصال قيمت متفاوتي خواهند داشت. براي اطلاع دقيق از قيمت محصولات روي اسم محصول مدنظر خود كليك كنيد. صفحه‌اي جديد براي شما باز خواهد شد كه قيمت دقيق به همراه ويژگي‌هاي محصول درج شده است.

كلام آخر

در متن فوق به بررسي بست اتصالات بلوك هبلكس (سيپوركس) پرداختيم. با مطالعه اين متن اطلاعات كاملي در مورد ويژگي‌ها و انواع بست‌هاي بلوك هبلكس كسب خواهيد كرد. هدف ما در اين فروشگاه ارائه محصولات با كيفيت به همراه قيمت مناسب است. در صورتي كه نياز به خريد بست‌هاي بلوك هبلكس داريد، مي‌توانيد به ما اعتماد كنيد.

منبع: حرف تازه


برچسب: بست اتصال بلوك,بست اتصال سيپوركس,بست مكانيكي,اتصالات بلوك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۱:۵۶ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

بلوك‌ عايق

  • چه لزومي دارد كه از بلوك‌عايق در ساختمان ها استفاده شود؟
  • عايق‌ سازي به چه صورت انجام مي‌گيرد؟
  • بلوك عايق چيست و چه انواعي از آن وجود دارد؟

در اين مقاله به بررسي هدر رفت انرژي، مزايا و معايب و اجراي بلوك‌عايق مي‌پردازيم و به طور كلي پاسخ به  سوالات فوق بلوك‌عايق چيست ؟ مي پردازيم.

عايق چيست و چه لزومي دارد كه ساختمان‌ها عايق‌سازي شوند؟

در مقاله‌ اهميت عايق‌سازي به طور كامل عايق را توضيح داده‌ايم. اگر به طور خلاصه بخواهيم آن را توضيح دهيم، بايد بگوييم: به فرآيندي كه از انتقال و اتلاف انرژي جلوگيري كند، عايق‌سازي گفته مي‌شود.

عايق‌سازي به شكل گرمايي و سرمايي و همين طور صوتي امكان‌پذير است.امروزه اهميت عايق نمودن ساختمان‌ها بسيار بالا رفته است تا حدي كه از سوي سازمان‌هاي مربوطه معيارها و قوانيني در اين زمينه وضع شده است.سازندگان ساختمان بايد از اين بندهاي قانوني ساختمان‌ سازي پيروي كنند.

عايق‌سازي ساختمان به چه صورت انجام مي‌گيرد؟

پيشتر عايق‌سازي به روش‌هاي سنتي انجام مي‌گرفت. به اين شكل كه پس از ديوارچيني و ساخت ساختمان، نسبت به عايق كردن آن اقدام ميشد.
امروزه از ابتدا ساختمان با بلوك‌هاي سبك عايق ساخته مي‌شوند. بلوك‌هاي عايق از اتلاف انرژي جلوگيري مي‌كنند.
همچنين در فضاي شهري مانع انتقال صداهاي مزاحم خارجي مي‌شوند.مزيت ديگر اين بلوك‌ ها اين است كه رطوبت را جذب نمي‌ كنند.

عايق سازي ساختمان

عايق سازي ساختمان با بلوك سبك

بلوك‌عايق چيست؟

با پيشرفت روز افزون ساخت و ساز در شهرهاي مختلف و نا كارآمد بودن مصالح قديمي در حفظ انرژي و ايجاد وزن مرده در ساختمان ها، سازندگان به مصالح جديد نظير بلوك‌عايق رو آورده اند. بلوك عايق، همان طور كه از اسمش پيداست، نقش عايق را در برابر موارد مختلف كه در ادامه به آن مي پردازيم، در ساختمان سازي ايفا مي كند. بلوك‌عايق با خاصيت عايق حرارتي و برودتي خود، امروزه در حفظ انرژي ساختمان نقش بسزايي دارد.
علاوه بر اين بلوك سبك، عايق صوتي است.

استفاده از بلوك عايق در ديوارهاي جدا كننده‌ واحد هاي ساختماني بسيار كار آمد عمل مي‌كند و به واسطه‌ حباب هاي فراوان هوا در فوم موجود در اين بلوك ميزان عبور صدا را كاهش مي‌دهد. بلوك‌ ‎هاي عايق نوعي از بلوك‌هاي سبك هستند. آن ها به دليل تفاوت ساختاري با بلوك‌ هاي سنتي، ساختمان را در برابر صوت، رطوبت و حرارت عايق‌سازي مي‌كنند. بلوك عايق به دو شكل توليد مي‌شود:

  1.  بلوك‌هايي كه از يك لايه بتن و يك لايه استايرن ساخته مي‌شوند.
  2. بلوك‌هايي كه به علت تخلخل يا حباب‌هاي هواي درونشان به شكل عايق عمل مي‌كنند.

بلوك‌هاي aac به شكل عايق صوتي ديوارهاي داخلي مشترك و عايق صوتي اتاق خواب در ديوارهاي داخلي بنا مورد استفاده قرار مي‌گيرند.همچنين اين ديوارها تا ميزان بالايي از اتلاف گرما و هدر رفتن انرژي داخل خانه جلوگيري مي‌كنند.شايد بتوان گفت تنها ايراد اين بلوك‌ها در زمينه‌ي عايق سازي محدوديت استفاده از آن هاست. از بلوك سبك عايق نمي‌توان در ديوارهاي باربر استفاده نمود.

انواع بلوك عايق ساختمان

چرا از بلوك عايق استفاده كنيم

با وجود محبوبيت زياد بلوك‌عايق در ساخت و ساز، به موجب كاهش هزينه ها و افزايش سرعت اجرا و دستمزد كمتر كارگر، انواع مختلف با نام هاي گوناگون از اين بلوك سبك در بازار مصالح ساختماني يافت مي شود.
در زير به برخي از اين موارد كه تحت عنوان بلوك سبك هم شناخته مي شوند، اشاره مي كنيم.

 

برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۹:۱۷ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: