بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

نكات مهم در اجراي بلوك سبك

نكات مهم در اجراي بلوك سبك كدامند؟

بلوك هاي سبك ساختاري متفاوت نسبت به بلوك هاي هم رده دارند. همين تفاوت ساختاري هم باعث شده تا اين دسته از محصولات روش اجراي گوناگوني نسبت به همتايان خود داشته باشند. اين تفاوت ها در تمام جنبه هاي اجرا ديده مي شود. ما در ادامه برخي از نكات و تفاوت هاي اجراي بلوك سبك را خدمت شما عزيزان ذكر كرده ايم. اين موضوع به شما كمك مي كند تا اجراي ديوار به وسيله اين بلوك ها را بهبود داده و نتايج حداكثري را كسب كنيد.

ملات مورد استفاده بلوك سبك

ملات مورد استفاده بلوك سفيد را مي توان يكي از اصلي‌ترين و مهم‌ترين مولفه هايي دانست كه بايستي در اجراي بلوك سبك به آن دقت نمود. در واقع بلوك هاي سبك مبتني بر فناوري acc، به جاي استفاده از سيمان و ملات عادي، از نوعي چسب ويژه استفاده مي‌كنند. اين چسب تركيبي از مواد پليمري و دانه هاي شن و ماسه است. ساختار اين چسب ها تا حد زيادي به ساختار بلوك هاي سبك شباهت دارد. مقاومت در برابر آتش سوزي‌ها، وزن اندك، عايق حرارتي و… از جمله ويژگي هاي اين ملات است. افزون بر اين موارد، اتصال اين دسته از بلوك ها به وسيله چسب سيپوركس مي تواند دوام به مراتب بهتر و ايده آل تري داشته باشد. متاسفانه اغلب اين افراد به دليل عدم آگاهي كافي، از ملات سنتي براي اتصال اين دسته از بلوك ها استفاده مي كنند. همين فاكتور هم باعث مي‌شود تا قادر به دريافت بازخورد مناسب از آن نباشد. به همين جهت توصيه مي‌شود تا حتما از چسب اختصاصي براي اتصال اين مصالح استفاده نماييد.

پيشنهاد سيپوركس خواندن مقاله: طرز تهيه چسب بلوك هبلكس و سيپوركس

نحوه ديوار چيني با بلوك سبك 

نحوه ديوار چيني به وسيله بلوك هاي سبك مانند بلوك هبلكس را مي‌توان جزو مولفه هايي دانست كه اغلب افراد شناخت دقيقي از آن ندارند. در حقيقت بايستي يك يا دو رديف اول در پروسه ديوار چيني به وسيله تركيبي از سيمان، آهك و ماسه اجرا شود. از طرفي ديگر بايستي ساير بلوك هاي موجود در رديف هاي ديگر، به طور كامل توسط چسب مخصوص احاطه شوند. همين مورد سبب مي شود تا ديوار هاي ساخته شده به وسيله آن ها استحكام و دوام بالايي داشته باشند. 

مدت زمان استفاده از چسب سيپوركس

يكي از نكات مهم در اجراي بلوك سبك، فاصله زماني استفاده از چسب بلوك مي باشد. در حقيقت زماني كه شما چسب لازم براي ديوار چيني را آماده كنيد، بسته به نوع نگهداري آن بين 2 تا 4 ساعت براي استفاده از آن زمان داريد. بعد از اين فاصله زماني چسب عملاً كارايي خود را از دست داده و نمي تواند چسبندگي لازم را داشته باشد. متاسفانه برخي از افراد بعد از اين مدت زمان، آب بيشتري به آن اضافه مي كنند تا از اين طريق چسب براي عملكرد خود ايده آل شود. اما بايد عنوان كنيم كه اين كار موجب كاهش كارايي چسب شده و نمي تواند انتخاب ايده‌آلي براي كار با آن باشد. براي اطلاعات بيشتر سيپوركس به شما خواندن مقاله آموزش استفاده از چسب بلوك را پيشنهاد مي دهد.

همراه ما باشيد با خواندن مقاله:آيين نامه استاندارد 2800 ساختمان

 با ما در اينستاگرام (siporex.ir) همراه باشيد.


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۸:۲۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :