بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

وال هنگ چيست

وال هنگ چيست؟

وال هنگ ها را مي توان يكي از بهترين و البته مناسب ترين نوآوري هايي دانست كه طي چند دهه گذشته، پاي خود را به دكوراسيون داخلي خانه ها باز كرده است. همين عامل سبب شده تا بخش قابل توجهي از معماران و طراحان داخلي دكوراسيون، به سمت آن روي آورند. با اين حال كم نيستند افرادي كه هنوز ماهيت واقعي آن را به خوبي درك نكرده و با نقاط قوت آن آشنايي ندارند. اين موضوع باعث مي‌شود تا در پروسه انتخاب، دچار سردرگمي شوند. ما در ادامه اين مقاله سعي داريم تا مرور واضحي بر روي وال هنگ و مزايا و معايب آن داشته باشيم؛ لذا اگر اين واژه هم براي شما ناآشنا بوده و تمايل داريد تا ماهيت آن را بهتر بدانيد، حتما را تا انتهاي اين مقاله همراهي فرماييد.

معرفي وال هنگ

در حالت كلي واژه وال هنگ (Wall Hung) به معني آويزان از ديوار است. اين واژه به لوازمي گفته مي‌شود كه فاقد پايه بوده و به ديوار متصل مي شوند. غالباً اين عبارت در ايران، به توالت هاي فرنگي و روشويي هايي گفته مي‌شود كه به ديوار متصل بوده و فاقد پايه هستند. اين گروه از لوازم، عموما به ديوار متصل شده و سيستم لوله كشي آن ها نيز در داخل ديوار خواهد بود. اين موضوع باعث مي‌شود تا فضاي كمتري را اشغال كرده و در نتيجه قابليت تنظيم ارتفاع و مزيت هاي ديگري هم براي آن فراهم باشد. اين فاكتور به نوبه خود تاثير بسيار چشمگيري در افزايش محبوبيت اين مدل از محصولات و نفوذ بالاتر آن ها در ميان مردم داشته است. البته بايد عنوان كنيم كه وال هنگ گبريت ساختاري متفاوت داشته و گونه هاي مختلفي از آن ها ارائه شده است. براي مثال برخي از آن ها در بخش پاييني داراي پايه بوده و برخي ديگر قابليت تنظيم ارتفاع و آپشن هاي ديگري را هم دارند. اما در حالت كلي هر مدل از توالت فرنگي كه به ديوار متصل شود را وال هنگ گويند.

كاربرد وال هنگ گبريت

كاربرد وال هنگ تا حد زيادي به نوع وسيله مرتبط با آن بستگي دارد. همان گونه كه اشاره كرديم، در معناي لغوي اين كلمه به تمام وسايلي گفته مي شود كه به ديوار متصل بوده و آويزان هستند. اما در ايران منظور همان توالت فرهنگي ديواري است. لذا مي‌توان گفت كه كاربرد اصلي اين محصول در ايران، براي ساخت توالت و سرويس بهداشتي است. با اين حال گروه مختلفي از روشويي ها نيز به صورت وال هنگ ساخته شده و اين عبارت هم براي آن ها نيز به كار مي‌رود. اما در حالت كلي اين واژه مختصر توالت هاي فرنگي ديواري است؛ لذا كاربرد آن را هم محدود به اين موضوع مي دانيم.

سيفون توكار ديواري Geberit

فلاش تانك توكار Geberit با بهترين كيفيت

نصب وال هنگ

يكي از مهمترين موضوعاتي كه باعث شده تا توالت وال هنگ ها براي تمامي افراد قابل استفاده نباشند، نصب دشوار آن است. در حقيقت اين گروه از محصولات برخلاف همتايان خود، نيازمند تخصص و مهارت بيشتري براي نصب هستند. سيستم لوله كشي اين محصولات و نحوه قرار گيري آن ها در داخل ديوار، تا حدود زيادي با نمونه هاي سنتي متفاوت است. مازاد بر اين جهت جايگذاري سيفون و قسمت‌هاي مختلف اين مدل وال هنگ، بايستي حتما مقداري فضاي خالي را در داخل ديوار خود ايجاد كنيد. همين عامل باعث شده تا اين محصول براي خانه هايي كه ديوار نازك دارند، قابل استفاده نباشد.

سرويس وال هنگ (تعمير وال هنگ)

يكي از فاكتورهاي قابل توجهي كه موجب كاهش تقاضا براي آن شده، تعمير نسبتاً دشوار آن است. در حقيقت اگر قسمت هاي توكار اين محصول خراب شود، بايستي ديوارتان را تخريب كرده و بعد از تعمير، مجددا آن را بازسازي كنيد. اين موضوع سبب مي شود تا پروسه تعمير يا سرويس وال هنگ براي شما هزينه و زمان بسيار بيشتري را طلب كند. اين عامل باعث شده تا اغلب افراد عادي از توالت فرنگي وال هنگ ها دوري كنند.


برچسب: وال هنگ,فلاش تانك،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۳۲ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :