بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

بلوك هبلكس يا بلوك سيماني ؟

بلوك هبلكس يا بلوك سيماني؟

بلوك هبلكس و بلوك سيماني دو نوع بلوك ساختماني هستند كه از مواد مختلفي توليد مي‌شوند و مختصراً در زير توضيح داده شده‌اند:

بلوك هبلكس چيست؟

بلوك سبك هبلكس ، يك نوع بلوك ساختماني است كه داراي سوراخ‌ها يا خلاء دروني است. اين سوراخ‌ها باعث كاهش وزن بلوك مي‌شوند و از مصرف مصالح ساختماني در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني سنتي كاسته مي‌شود. بلوك هبلكس از مخلوطي از مصالحي مانند سيمان، شن، ماسه، و بعضي اوقات مواد پليمري تشكيل شده و به صورت بلوك‌هاي مستطيلي يا مربعي با ابعاد مختلف توليد مي‌شوند.

استفاده از بلوك هبلكس در ساختمان‌ها به دليل ويژگي‌هايي مانند سبكي، عايق حرارتي و صوتي، سهولت در نصب و كاهش مصرف مصالح ساختماني بسيار متداول است. اين نوع بلوك سبك معمولاً در ساخت ديوارها، پيش‌ده‌ها، و ديوارهاي تاشو استفاده مي‌شوند.

مواد تشكيل دهنده بلوك هبلكس

  • ساختار: اين بلوك‌ها داراي سوراخ و خلاء در داخل هستند كه آنها را سبك مي‌كند.

  • مواد اوليه: اين بلوك‌ها از مخلوط سيمان، شن، ماسه و ساير مواد پليمري ساخته مي‌شوند.

ويژگي هاي بلوك هبلكس

  • سبك وزن و به راحتي قابل حمل.

  • عايق حرارتي خوبي دارند.

  • قابليت اجراي سازه‌هاي سريع.

  • از لحاظ قيمت نسبت به بلوك‌هاي سيماني معمولي مقرون به صرفه‌تر هستند.

بلوك سيماني چيست؟

بلوك سيماني، نوعي از بلوك‌هاي ساختماني است كه از مخلوط سيمان، شن، ماسه، و آب به همراه مواد افزودني تشكيل شده است. اين بلوك‌ها به صورت جامد و بدون سوراخ دروني بوده و معمولاً به شكل مستطيلي يا مربعي با ابعاد مختلف توليد مي‌شوند. بلوك سيماني براي ساخت ديوارها، ستون‌ها، پايه‌ها، و سازه‌هاي ساختماني مختلف استفاده مي‌شود.

اين بلوك‌ها از نظر ساختاري مقاومت بالايي دارند و به دليل ويژگي‌هاي مثل سختي، ثبات، و مقاومت در برابر آتش مورد توجه قرار مي‌گيرند. بلوك‌هاي سيماني معمولاً براي ايجاد ديوارهاي داخلي و خارجي ساختمان‌ها، پيش‌ده‌ها، نرده‌ها، و سازه‌هاي ساختماني ديگر استفاده مي‌شوند. همچنين، ممكن است اين بلوك‌ها در ابعاد و اشكال مختلف توليد شده و براي نيازهاي خاص ساختماني مورد استفاده قرار گيرند.

مواد تشكيل دهنده بلوك سيماني

  • ساختار: اين بلوك‌ها از مخلوط سيمان، شن، ماسه و آب ساخته مي‌شوند و بدون سوراخ در داخل هستند.

  • مواد اوليه: از مواد معدني مانند سيمان پرتلند، شن، ماسه و آب استفاده مي‌كنند.

ويژگي هاي بلوك سيماني

  • سازه‌هاي سيماني معمولاً سنگين‌تر از سازه‌هاي هبلكس هستند.

  • از نظر مقاومت به فشار و حرارت به طور كلي معمولاً بيشترند.

  • عايق حرارتي كمتري دارند مقايسه با بلوك‌هاي هبلكس.

انتخاب بين بلوك هبلكس و بلوك سيماني به ويژگي‌ها و نيازهاي مشخص ساختمان و پروژه مورد نظر بستگي دارد. هركدام از آنها مزايا و معايب خاص خود را دارند و بايد با توجه به شرايط محلي و نيازهاي ساختماني انتخاب شوند.

مواد تشكيل دهنده بلوك سيماني

قيمت بلوك هبلكس و بلوك سيماني

قيمت بلوك هبلكس و بلوك سيماني به عوامل مختلفي ارتباط دارد و ممكن است در هر منطقه و با توجه به شرايط بازار مختلف باشد. برخي از عوامل موثر بر قيمت اين بلوك‌ها عبارتند از:

1. نوع مصالح استفاده شده: كيفيت مواد اوليه مورد استفاده در توليد بلوك، تاثير مستقيمي بر قيمت دارد. بلوك‌هاي با مواد اوليه با كيفيت بالا ممكن است قيمت بالاتري داشته باشند.

2. اندازه و ابعاد بلوك: بلوك‌ها با ابعاد مختلف ممكن است قيمت‌هاي متفاوتي داشته باشند. بلوك‌هاي بزرگتر معمولاً گران‌تر هستند.

3. تعداد خريد: مقدار سفارش و حجم خريد نيز مي‌تواند بر قيمت تأثير بگذارد. در مواردي كه تعداد بلوك‌هاي سفارش زياد باشد، ممكن است تخفيفات ويژه‌اي اعمال شود.

4. هزينه حمل و نقل: فاصله بين محل توليد و محل مصرف نيز تأثيرگذار است. هزينه حمل و نقل بلوك‌ها ممكن است قيمت را تحت تأثير قرار دهد.

5. شرايط بازار: شرايط بازار مانند تقاضا و عرضه، تغييرات قيمت را تحت تأثير قرار مي‌دهد. در شرايط بازار رقابتي، قيمت‌ها ممكن است كاهش يا افزايش يابد.

به عنوان يك راهنماي عمومي، معمولاً قيمت بلوك هبلكس به دليل ساختار سبك‌تر و مصرف كمتر مواد در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني، كمي پايين‌تر است. اما اين تفاوت‌ها به عوامل فوق و شرايط مختلف بازار بستگي دارد. براي دقت بيشتر، مي‌توانيد با توليدكنندگان محلي يا فروشگاه‌هاي مصالح ساختماني در منطقه خود تماس بگيريد و قيمت‌هاي جاري را استعلام كنيد.

ابعاد بلوك سيماني

ابعاد بلوك‌هاي سيماني نيز مي‌توانند متنوع باشند و به عوامل مختلفي مانند استانداردها، نوع استفاده، و منطقه توليد بستگي داشته باشند. در ادامه، ابعاد استاندارد برخي از بلوك‌هاي سيماني را ذكر مي‌كنم:

  • بلوك‌هاي سيماني استاندارد (معمولي)

بلوك‌ هاي سيماني توخالي ديواري بايد در اندازه‌ هاي 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتي متر ساخته شوند. 

  • بلوك‌هاي سيماني خاص (با ابعاد اختصاصي)

توليدكنندگان ممكن است بلوك‌هايي با ابعاد خاص بر اساس سفارش مشتريان يا نيازهاي پروژه توليد كنند. ابعاد اين نوع بلوك‌ها مي‌توانند متنوع باشند. بهتر است همواره از توليدكننده محصول يا استانداردهاي ملي در منطقه خود براي اطلاعات دقيق‌تر در مورد ابعاد بلوك‌هاي سيماني استفاده كنيد.

ابعاد بلوك هبلكس

بلوك هبلكس يك نوع مصالح ساختماني است كه از مخلوطي از سيمان، شن، آب، و هوا به عنوان يك مواد ساخته شده است. اين بلوك‌ها از طريق فشاردهي و خشك كردن به شكل نهايي خود مي‌رسند. ابعاد بلوك هبلكس ممكن است با توجه به استانداردها، منطقه جغرافيايي و توليدكننده متغير باشد. در اينجا چند ابعاد متداول براي بلوك هبلكس آورده شده است:

  • ابعاد استاندارد: برخي از ابعاد استاندارد بلوك هبلكس عبارتند از:

قيمت هبلكس 8 سانتي

قيمت هبلكس 10 سانتي

قيمت هبلكس 15 سانتي

قيمت هبلكس 20سانتي

  • ابعاد اختصاصي:

توليدكنندگان ممكن است ابعاد اختصاصي براي بلوك هبلكس خود تعيين كنند. بنابراين، ممكن است از ابعاد متفاوتي نسبت به استانداردها استفاده كنند.

اطلاعات دقيق‌تر را مي‌توانيد از توليدكننده محصول يا استانداردهاي ملي مربوطه در منطقه‌ي خود دريافت كنيد. ابعاد بلوك هبلكس معمولاً در جداول فني يا برچسب محصول ذكر مي‌شود.

بلوك‌هاي سيماني و بلوك‌هاي هبلكس دو نوع مصالح ساختماني هستند كه در ساخت و سازها به كار مي‌روند. هركدام از اين دو نوع بلوك ويژگي‌ها و كاربردهاي متفاوتي دارند. در زير به برخي از ويژگي‌ها و نتايج مهم هركدام اشاره مي‌شود:

بلوك سيماني

بلوك سيماني

  • تركيب مواد:
    سيمان: بلوك‌هاي سيماني از مخلوط سيمان، شن، آب و مواد پوزولاني تشكيل شده‌اند.

  • مقاومت فشاري:

مقاومت بالا: بلوك‌هاي سيماني معمولاً داراي مقاومت بالاي فشاري هستند.

  • استحكام كششي:
    استحكام كمتر در كشش: استحكام كششي بلوك‌هاي سيماني ممكن است كمتر از مقاومت فشاري آنها باشد.

  • وزن:
    سنگين تر: بلوك‌هاي سيماني معمولاً سنگين‌تر از بلوك‌هاي هبلكس هستند.

بلوك هبلكس

  • تركيب مواد:
    هوا و خاكستر سبك: بلوك‌هاي هبلكس حاوي سيمان، شن، آب، و هوا هستند، كه باعث سبكي آنها مي‌شود.

  • مقاومت فشاري:
    مقاومت متوسط تا پايين: مقاومت فشاري بلوك‌هاي هبلكس معمولاً كمتر از بلوك‌هاي سيماني است.

  • استحكام كششي:
    استحكام كششي نسبتاً خوب: بلوك‌هاي هبلكس از استحكام كششي نسبتاً خوبي برخوردارند.

  • وزن:
    سبكتر: بلوك‌هاي هبلكس به دليل حاوي هوا و خاكستر سبك، سبك‌تر از بلوك‌هاي سيماني هستند.

نتيجه‌گيري:

- انتخاب بين بلوك سيماني و بلوك هبلكس به ويژگي‌هاي مورد نياز پروژه و محيط كاري بستگي دارد.

- بلوك‌هاي سيماني به دليل مقاومت بالا، براي باربري‌ها و سازه‌هايي كه نياز به مقاومت فشاري زياد دارند، مناسب هستند.

  • بلوك‌هاي هبلكس به دليل وزن سبك‌تر و استحكام كششي خوب، براي سازه‌هايي كه از وزن سبك و عملكرد حرارتي خوب بهره‌مي‌برند، مناسب‌ترند.

منبع: جام جم آنلاين


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۲۰:۵۴ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :