بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

بلوك AAC

بلوك aac چيست؟

اگر تمايل به دانستن مصالح نوين ساختماني باشيد، حتما تا به حال اسم بلوك متخلخل به گوشتان خورده است. بلوك aac يا بلوك اتوكلاو شده مخفف عبارت “Autoclaved Aerated Concrete” به اسم بلوك متخلخل شناخته مي شوند. اين بلوك ها باتوجه به مقاومت فوق العاده و مزاياي منحصربه فردي كه دارند، به جاي بلوك هاي سنتي مانند بلوك سيماني، بتني و آجر ها استفاده مي شوند. از سيمان چه ميدانيد؟

بلوك AAC به دليل وجود هوا در ساختار آن به نام “بتن­‌ هاي هوادهي اتوكلاو شده” هم شناخته مي شوند. از بلوك سبك AAC سيپوركس به عنوان ديوار غير باربر در ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. در ايران بلوك AAC با نام هاي تجاري متفاوتي از قبيل سيپوركس، هبلكس، پرين، كيبكس و … عرضه مي گردد.

شركت سازه سبك آرسام دارنده برند رسمي سيپوركس بوده و اين محصول را در نقاط مختلف كشور عرضه مي نمايد. در اين مقاله تمامي آنچه بايد درباره‌ي بلوك سبك AAC سيپوركس بدانيد، همراه با مزايا و معايب آن آورده شده است.

مزايا و معايب بلوك سبك aac را بدانيد

مزاياي بلوك AAC به حدي زياد است كه جزو بهترين بلوك ساختماني قرار گرفته كه معايب بلوك AAC به چشم نمي آيد. در ادامه به طور كامل و مجزا مزاياي بلوك aac و معايب آن را شرح مي دهيم.

مزاياي بلوك AAC سيپوركس

بلوك سبك سيپوركس را مي‌توان يكي از پركاربردترين مصالح ساختماني در دنيا دانست؛ چرا كه مزاياي آن مي‌تواند هر مهندس ساختمان‌ سازي را براي به كار بردن اين نوع بلوك قانع كند. در اينجا مهم ترين مزاياي بلوك سبك سيپوركس را براي‌ شما مخاطب عزيز بيان مي‌كنيم تا بيشتر با ويژگي‌هاي اين بلوك پرطرفدار و مرغوب آشنا شويد.

  • مقرون به صرفه بودن بلوك aac

يكي از دلايل مهمي كه افراد و مهندسان ساختمان براي انتخاب بلوك درنطر دارند، بحث هزينه و قيمت آن است. اين محصول هزينه‌هاي عملياتي ساختمان را تا سقف 30 تا 40 درصد كاهش مي دهد. به دليل عدم استفاده از ملات ماسه سيمان بين بلوك‌ها، در هزينه حمل و توزيع مصالح در طبقات ساختمان صرفه‌‌ جويي مي‌ شود. عايق گرما بودن بلوك‌ ها، از هدر رفتن انرژي تا 30 درصد جلوگيري مي‌ كند. كاهش بار مرده ساختمان كل هزينه‌ هاي ساختمان را تا 5/2 درصد كاهش مي دهد.

  • سبك بودن و كاهش مدت زمان اجراي كار

در نگاه اول شايد تهيه بلوك سبك سيپوركس هزينه بيشتري نسبت به ديگر مصالح به دنبال داشته باشد، اما بايد نكاتي را در مورد اين بلوك به شما بگوييم. اين نوع بلوك به راحتي نصب مي‌شود و زمان و نيروي كار كمتري براي استفاده از آن در ساخت و ساز نياز است.

از سوي ديگر بلوك سبك سيپوركس به راحتي قابل برش است.توپر بودن و خراش پذيري آن، سهولت در نصب در و پنجره و عمليات برق كشي و سيم كشي ساختمان را به دنبال دارد. در نتيجه همه اين موارد، باعث مي شود تا دستمزد كارگران كاهش يابد و در مدت زمان كمتري كارهاي اجرايي به اتمام برسد.

تاييديه‌ مركز تحقيقات مسكن و شهرسازي و نتيجه‌ آزمون آزمايشگاه آكوستيك و عايق حكايت از اين دارند كه: استفاده از بلوك‌هاي سبك سيپوركس موجب كاهش چشمگيري در هزينه تاسيسات نيز مي‌شوند.

  • كاهش وزن ساختمان با استفاده از بلوك aac

بلوك سبك سيپوركس وزن بسيار پاييني دارد و ميزان مصرف آهن‌آلات، ميلگرد و بتون در ساخت و ساز را نيز به كمترين حد ممكن مي‌رساند. حذف گچ و خاك و ملات ماسه و سيمان در اين بلوك‌ها، موجب شده تا بار مرده‌ ساختمان كاهش يابد.بنابراين مشخص است كه استفاده از آن باعث كاهش وزن كلي ساختمان خواهد شد.

  • افزايش مقاومت ساختمان در برابر زلزله با بلوك سبك aac

سبكي مصالح موجب افزايش مقاومت مصالح مي‌شود؛ بنابراين با استفاده از اين بلوك سبك سيپوركس، مي‌توانيد مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزايش دهيد.

بيشتر بدانيد: 10 نكته براي مقاوم سازي ساختمان در برابر زلزله

  • مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت با بلوك سبك سيپوركس

از مهم ترين موارد در مزايا و معايب بلوك سبك aac مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت دانست. به دليل اين كه بلوك سبك سيپوركس بسيار متخلخل است و منافذ زيادي دارد، شكاف‌هاي ريز و درزها به حداقل ممكن مي‌رسند. همين مسئله موجب مقاومت بلوك سيپوركس در برابر نفوذ باران و رطوبت مي‌شود. استفاده از اين بلوك در مناطقي كه باران زياد مي بارد به خصوص در شمال كشور بهترين گزينه براي ساختمان سازي است.

  • بلوك سبك عايق صدا

سر و صداي شهر مانند عبور وسايل نقليه و عبور و مرور در خيابان، آرامش محيط داخلي ساختمان‌ها را بر هم مي‌زند. اما استفاده از بلوك سيپوركس به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه اين آرامش هيچ وقت به هم نخورد. ساختار مولكولي و نحوه پخش حباب‌هاي هوا باعث شده تا سيپوركس يكي از مصالح خوب ساختمان براي عايق سازي در برابر صدا باشد.

معايب بلوك سبك AAC

  • با توجه به قيمت بلوك سبك AAC، هزينه‌­ي تهيه­‌ آن‌ها نسبت به ساير بلوك­‌ها بيشتر است.
  • در نهايت با كاهش يا حذف ساير هزينه­‌ها استفاده از بلوك سبك­‌ توجيه اقتصادي دارد. (هزينه­‎ كارگر، عايق­‌سازي، حمل و نقل، صرفه­‌جويي در زمان و… .)
  • براي ديوارهاي حمال و ديوار باربر نمي­‌توان از بلوك­‌هاي سيپوركس استفاده كرد.
  • در صورتي­‌كه پس از ديوارچيني، سطح ديوار را كاملا خيس نكنيد از استحكام قسمت­‌هاي خشك كاسته خواهد شد.

منبع: siporex.ir


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۵:۳۶ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

بلوك هبلكس رشت، گيلان

فروش بلوك هبلكس در رشت

در دنياي ساختمان سازي مي توان مصالح و متريال هاي بسيار متنوعي را در اختيار داشت. امروزه و با توجه به فناوري هاي جديد مصالحي به وجود آمده اند كه داراي ويژگي هاي خاص مي باشند. در صورتي كه از اين مصالح به خوبي استفاده شود مي توانند قابليت هاي بسيار زيادي را براي سازه به وجود بياورند. هميشه تمامي مهندسين سعي بر اين داشته اند كه علاوه بر بالا بردن مقاومت ساختمان ها وزن را نيز كم كنند. ارتباط وزن و مقاومت هميشه مستقيم بوده است. امروزه با توجه به متريال هاي جديد و دستگاه هاي مختلف مي توان محصولاتي بسيار با كيفيت و قوي را در اختيار داشت. سبك شدن وزن يك ساختمان از جهات مختلف به نفع افراد مي باشد. نمايندگي فروش بلوك هبلكس در رشت يكي از نمايندگي هاي شركت سازه سبك آرسام است.

از مهم ترين مصالح موجود كه به صورت گسترده اي به كار گرفته مي شود بلوك ها هستند. فروش بلوك هبلكس در رشت را مي توان به شكل هاي مختلف مورد بررسي قرار داد. بلوك هبلكس به عنوان يكي از بهترين نمونه هاي جديد مي باشد كه داراي قابليت هاي بسيار زيادي است. در اين محصولات شما مي توانيد ويژگي هاي بسيار زيادي را در اختيار داشته باشيد. هرچه كيفيت در اين محصولات بالاتر باشد مي توان وزن كمتر و مقاومت بالاتر بلوك هبلكس در برابر زلزله داشته باشد.

در صورتي كه از اين محصولات به خوبي استفاده كنيد ويژگي هاي بسيار زيادي را براي شما به وجود خواهند آورد. مجموعه هاي بسيار زيادي اين محصولات را به فروش مي رسانند. يكي از مناطق مورد هدف در اين محصولات كه مي توان محصولات متنوعي را در آن به فروش رساند، شمال كشور و رشت مي باشد.

نمايندگي فروش بلوك هبلكس در رشت به دلايل بسيار زيادي پرطرفدار مي باشد. ويژگي هاي بسيار جذاب در اين محصولات باعث شده است تا در اين منطقه با رطوبت بالا اين محصولات بسيار مفيد باشند. اهميت خريد اين محصولات را مي توان زماني درك كرد كه قابليت هاي بسيار زيادي را براي ساختمان ها به وجود آورد. در صورت استفاده از اين محصولات در ساختمان قطعا سرعت كار نيز بالا خواهد رفت.

معرفي بلوك هبلكس و ويژگي هاي آن

بلوك هبلكس بهترين بلوك سبك به عنوان يكي از جديد ترين مصالح ساختماني در بازار مي باشد. در حال حاضر اين نوع بلوك داراي قابليت هاي بسيار زيادي بوده و محبوبيت زيادي را نيز ميان افراد متخصص دارد. امروزه در ساختمان هاي مختلف اين محصولات را به صورت گسترده اي به كار مي برند. بلوك سبك هبلكس را مي توان به عنوان يك بتن اتوكلاوشده در نظر داشت. در نمايندگي فروش بلوك هبلكس در رشت مي توان محصولاتي را در اختيار داشت كه در آن ها بهترين مصالح براي توليد بلوك استفاده شده است. از تركيب كردن ماسه، آهك، پودر آلومينيوم، سيمان و آب مي توان اين بلوك ها را در دماي بالا توليد كرد. اين متريال ها در تركيب شدن با يكديگر و تحت دماي بالا تا حدود 200 درجه مي توانند بهترين بلوك ها را توليد كنند.

براي توليد انواع نمونه هاي موجود بايد از فشار 12 اتمسفر و بالاتر استفاده كرد. اين محصولات بعد از مخلوط شدن در دستگاه اتوكلاو و تحت فشار مي توانند به خوبي براي شما بهترين بلوك ها را توليد كنند. در توليد اين محصولات قابليت هاي بسيار زيادي وجود دارد كه مي توان به راحتي آن ها را در اختيار داشت.

در نمايندگي فروش بلوك هبلكس در رشت مي توانيد با انواع مزايا و معايب بلوك هبلكس آشنا شده و بهترين خريد را داشته باشيد. از مهم ترين مزيت ها و ويژگي هاي موجود در اين محصولات مي توان به وزن اشاره كرد. اين محصولات نسبت به ديگر بلوك هاي سيماني توليد شده بسيار سبك تر مي باشند.

در مقابل، اين قطعات تحمل بار بالاتري را نيز دارند. از ديگر ويژگي هاي موجود در بلوك هاي هبلكس مي توان به ابعاد و اندازه هاي متنوعي اشاره كرد. اين محصولات را مي توان براي قسمت هاي مختلف و متنوعي مورد استفاده قرار داده و به خوبي از آن ها بهره برد. بايد توجه داشت كه اين محصولات در مقابل رطوبت نيز از خود مقاومت و استحكام بالايي را نشان مي دهند. هرچه كيفيت در اين محصولات بالاتر باشد مي توان راحت تر آن ها را در ساختمان ها مورد استفاده قرار داد. بر خلاف بسياري از نمونه هاي موجود اين محصولات براي تمامي نقاط كشور مناسب مي باشند.

پيشنهاد سيپوركس: خريد و قيمت بلوك سبك هبلكس و سيپوركس


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۵:۱۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

انواع پلاستر ساختمان

پلاستر ساختماني چيست؟

متاسفانه اغلب افراد با شنيدن نام پلاستر دچار سردرگمي مي شوند. در واقع آن ها ممكن است درك صحيحي از ماهيت پلاستر ها نداشته باشند. همين مورد باعث مي‌شود تا سردرگمي هاي مختلفي دامن گير آن ها شود. لذا بهتر است قبل از آشنايي با انواع پلاستر ساختماني، ابتدا ماهيت آن ها را درك كنيم.
در حقيقت پلاستر ساختماني به لايه هاي نازكي گفته مي شود كه بر روي بخش هاي داخلي يا خارجي ديوار سازه ها اعمال مي شود. براي مثال لايه هاي گچي به عنوان پلاستر شناخته مي‌شوند. آن ها عموماً جنبه زيبايي و تزئيني دارند. البته بايد عنوان كنيم كه هر كدام از آن ها مزاياي ديگري هم دارند كه موجب زيبايي، عايق سازي، مقاومت حرارتي و موارد مشابه مي شود.

همين مورد هم سبب شده تا نفوذ اين دسته از توليدات در بين كاربران بود به روز افزايش پيدا كند. در مقابل توليد كننده ها نيز مدل ها و طرح هاي بيشتري را از آن ها ارائه داده اند. همين افزايش تنوع باعث شده تا كاربران بتوانند انتخاب هايي بسيار بهينه تري در اين زمينه داشته باشند.

اندود پلاستر سيپوركس

پلاستر يا اندود پلاستر در فروشگاه سيپوركس شامل 2 محصول زير است:

  • پلاستر زبره سيپوركس

     

    پلاستر زبره سيپوركس

    پلاستر سفيد زبره سيپوركس يك اندود پايه سيماني با چسبندگي بالا

پلاستر سفيد زبره سيپوركس به عنوان لايه نهايي و يا لايه مياني بر روي لايه آستري به كار برده مي شود. حداكثر ضخامت اين لايه 5 ميلي متر مي باشد در صورتي كه سطح زير كار شاقول بوده، اين پلاستر مي تواند به صورت لايه نهايي بر روي بلوك هاي AAC و يا ساير مصالح اجرا گردد.

  • پلاستر نرمه سيپوركس

پلاستر نرمه سيپوركس

پلاستر نرمه سيپوركس با بهترين كيفيت

پلاستر نرمه سيپوركس يك اندود پايه سيماني است كه با اضافه كردن مواد پليمري، خواص چسبندگي آن افزايش و كارايي آن بيشتر مي شود. از پلاستر نرمه به صورت يك يا چند لايه نازك و ضخيم به عنوان پوشش ديوار و سقف كاربرد دارد كه مي توان تمام سوراخ ها، ترك ها و فرورفتگي هاي ساختمان را پر كرد. از ويژگي ها يا امتيازات ويژه اين پلاستر مناسب بودن براي هر نوع آب و هوا و مقاومت بالا در برابر ترك ساختمان اشاره كرد.

انواع پلاستر ساختمان

پلاستر گچي

پلاستر آهكي

پلاستر سيماني

پلاستر آماده ضد آب


 همراه ما باشيد با مقاله: بلوك هبلكس


برچسب: پلاستر,انواع پلاستر,پلاستر زبره,پلاستر نرمه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۸:۵۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

AAC 100 ساله سال شد.

AAC 100 ساله سال شد.

طبق مقاله اي كه سردبير مايكل فون آهلن در آلمان نوشته، توليد صنعتي AAC به اوايل قرن بيستم بازمي گردد. در سال‌هاي اوليه توسعه آن توسط محققان آلماني، چك، آمريكايي و سوئدي، پايه و اساس AAC را كه امروزه مي‌شناسيم و براي آن ارزش قائل هستيم، پايه گذاري كرد. معمار و مخترع سوئدي دكتر يوهان اكسل اريكسون در سال 1923 هنگامي كه متوجه شد كه خواص فعلي AAC از طريق اتوكلاو كردن مخلوط مرطوب سنگ آهك و تخته سنگ ايجاد شده است، به موفقيت واقعي دست يافت. AAC Worldwide صد سال موفقيت را به دكتر اريكسون و همه كساني كه وقف توسعه AAC هستند تبريك مي گويد!

بيشتر بدانيد: بلوك سبك

 AAC سازگار با محيط زيست

بلوك AAC يك ماده سازگار با محيط زيست است. با اين حال، خواسته هاي دنياي مدرن و بالاتر از همه، مراقبت از آينده، جستجو براي راه حل هاي جديد براي به حداقل رساندن اثرات منفي زيست محيطي را ضروري مي كند. اين مقاله راه حل هاي انتخاب شده براي استفاده از مواد زائد و محصولات جانبي از تكنيك هاي ديگر در توليد AAC را با در نظر گرفتن خطرات و محدوديت هاي بالقوه ارائه مي دهد. همچنين توجه به استفاده از ضايعات AAC در روش‌هاي ديگر، عمدتاً به عنوان جايگزين سيمان يا افزودني بتن، جلب شد.

خط  توليد جديد بلوك هاي AAC براي Bauroc در لتوني

Bauroc، بزرگترين توليد كننده AAC در شمال اروپا با سه كارخانه AAC، اخيرا پروژه سرمايه گذاري براي افزايش ظرفيت توليد در Ogre، لتوني را نهايي كرده است. به منظور دور شدن از پالت سازي دستي، كارخانه در لتوني به يك خط تخليه و بسته بندي كاملاً جديد براي بلوك هاي AAC مجهز شده است كه هم ايمني و هم ظرفيت كارخانه را افزايش مي دهد.

هفتمين كنفرانس بين المللي بلوك اتوكلاوشده AAC  در لهستان

انجمن توليدكنندگان بتن لهستان خوشحال است كه هفتمين كنفرانس بين المللي بتن هوادهي اتوكلاو شده در پراگ، جمهوري چك اعلام مي كند. اين كنفرانس تحت حمايت انجمن بتن هوادهي اتوكلاو شده اروپا (EAACA) برگزار شد. در اين كنفرانس كارشناسان بين المللي متعددي از موسسات علمي، توليد كنندگان AAC، تامين كنندگان مواد خام، توليد كنندگان كارخانه AAC و انجمن ها گرد هم خواهند آمد.

بخوانيد: هبلكس

پانل هاي چوبي AAC

ايالات متحده سنت ساختمان سازي خاص خود را دارد. الوار به راحتي در دسترس است و براي تعداد زيادي از خانه ها استفاده مي شود. اخيراً آمريكايي‌ها به فراتر از مرزها نگاه كرده‌اند و ماده‌اي پيدا كرده‌اند كه ساختار چوب را كاملاً تكميل مي‌كند. چارلز پاترنو، بنيانگذار AAC East يكي از اين افراد است. در ابتدا، شركت او محصولات AAC را در ايالات متحده خريداري و توزيع مي كرد. به زودي، آنها تصميم گرفتند كارخانه توليد خود را در كاروليناي جنوبي راه اندازي كنند. با همكاري نزديك با Wehrhahn، اين كارخانه ساخته شد، راه اندازي شد و اكنون بلوك ها و پانل هاي AAC را توليد مي كند.

 منبع: siporex.ir


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۴۴ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

چگونگي خريد و قيمت چسب بلوك هبلكس

خريد و قيمت چسب بلوك هبلكس

چسب بلوك هبلكس از مواد معدني ساخته شده است و به صورت پودري مي­ باشد. پودر (چسب) صنعتي هبلكس مي ­بايست با آب قاطي شود و به صورت مايع درآيد. چسب صنعتي با دو رنگ سفيد و خاكستري توليد شده است. PH چسب بلوك هبلكس برابر 11 مي­باشد و علت آن عدم وجود يون كلر مي­باشد. بسته ­بندي چسب بلوك سبك بايستي به دور از رطوبت و تابش مستقيم نور خورشيد نگهداري شود. مناسب­ ترين دمايي كه مي ­بايست بسته ­بندي چسب بلوك هبلكس را در آن فضا نگه­داري كرد، بين 15 درجه سانتي گراد و 40 درجه سانتي گراد مي­باشد. بسته ­بندي چسب صنعتي زماني كه جهت استفاده باز شود، مي ­بايست طي يك سال تمام شود، چرا كه در غير اين صورت، چسب بلوك هبلكس خراب مي­شود. چسب صنعتي يا همان چسب بلوك سبك بهترين جايگزين براي ملات ساختماني ميباشد. انواع چسب­ هاي صنعتي شامل چسب آجر، چسب سنگ تراشي، چسب بلوك و چسب ساختماني مي­شود. در بين موارد نام برده شده، چسب بلوك هبلكس پركاربردتر مي­باشد. چرا كه چسبندگي ايجاد شده توسط اين چسب صنعتي فوق­ العاده قوي و محكم مي­باشد. در حالي كه ضخامت چسب بلوك هبلكس كه بر روي بلوك هبلكس ريخته مي­شود، نازك مي­باشد. دلايل مختلفي براي انتخاب و خريد چسب بلوك بتني هبلكس وجود دارد كه شامل قدرت چسبندگي بالا، سهولت اجرا، تسريع اجرا، استحكام و مقاومت بالا در برابر ضربه، قيمت مناسب (مقرون به صرفه بودن) و مناسب براي ديوار چيني با بلوك هبلكس و نصب  انواع كاشي و سراميك مي ­شود. جهت اطلاع از شرايط خريد و قيمت چسب بلوك هبلكس مي­توانيد با فروشگاه ­هاي معتبر در سراسر كشور در تماس باشيد.

چسب بلوك aac سيپوركس

چسب بلوك aac سيپوركس با مقاومت بالا

بررسي مزاياي چسب بلوك هبلكس

چسب بلوك هبلكس از هدر رفتن دما در ديوار چيني، جلوگيري مي­كند. از اين رو، اين نوع چسب صنعتي به سرعت اجراي پروژه سرعت مي­ بخشد. هدف از توليد چسب صنعتي، راحتي نصب و اجرا و افزايش كيفيت سيستم ­هاي توليدي بتن هوادار شده، بوده است. چسب صنعتي بلوك هبلكس در بسته­ هاي 25 كيلوگرمي و 40 كيلوگرمي به صورت پودري و خشك بسته ­بندي شده است و براي استفاده مي ­بايست در مقدار مشخصي آب مخلوط شود. چسب بلوك هبلكس محيط كاري را تميز نگه­ مي­دارد و باعث كثيف شدن محيط نمي­شود. كافي است به اندازه­ 2 ميلي­ متر تا 3 ميلي­ متر از اين چسب بر روي سطح بلوك هبلكس ريخته شود تا بلوك ­ها را كنار هم محكم، ثابت كند. همين لايه­ نازك مانع از هدر رفتن انرژي داخلي سازه مي­ شود.

خريد و قيمت چسب بلوك هبلكس : بررسي ميزان مقاومت بلوك هبلكس در برابر حرارت

بلوك هبلكس در مرحله­ ساخت، پس از مخلوط شدن مواد اوليه با يكديگر وارد تونل اتوكلاو مي­شود. تحت فشار بالا، مخلوط هبلكس عمل­ آوري مي­شود. ضخامت ديوار چيني با بلوك هبلكس بسته به سايز بلوك هبلكس متفاوت است. بلوك هبلكسي كه با چسب بلوك هبلكس محكم و مقاوم شده است، در برابر حرارت آتش بين 2 ساعت تا 6 ساعت مقاومت مي­كند. استفاده از بلوك هبلكس براي مناطقي كه در برابر آتش ­سوزي و حرارت ايمن نيستند، توصيه مي­شود.


برچسب: چسب بلوك+چسب سيپوركس+چسب هبلكس+چسب بلوك سبك+چسب بلوك هبلكس+چسب سفيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۶:۰۷ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

نكات مهم در اجراي بلوك سبك

نكات مهم در اجراي بلوك سبك كدامند؟

بلوك هاي سبك ساختاري متفاوت نسبت به بلوك هاي هم رده دارند. همين تفاوت ساختاري هم باعث شده تا اين دسته از محصولات روش اجراي گوناگوني نسبت به همتايان خود داشته باشند. اين تفاوت ها در تمام جنبه هاي اجرا ديده مي شود. ما در ادامه برخي از نكات و تفاوت هاي اجراي بلوك سبك را خدمت شما عزيزان ذكر كرده ايم. اين موضوع به شما كمك مي كند تا اجراي ديوار به وسيله اين بلوك ها را بهبود داده و نتايج حداكثري را كسب كنيد.

ملات مورد استفاده بلوك سبك

ملات مورد استفاده بلوك سفيد را مي توان يكي از اصلي‌ترين و مهم‌ترين مولفه هايي دانست كه بايستي در اجراي بلوك سبك به آن دقت نمود. در واقع بلوك هاي سبك مبتني بر فناوري acc، به جاي استفاده از سيمان و ملات عادي، از نوعي چسب ويژه استفاده مي‌كنند. اين چسب تركيبي از مواد پليمري و دانه هاي شن و ماسه است. ساختار اين چسب ها تا حد زيادي به ساختار بلوك هاي سبك شباهت دارد. مقاومت در برابر آتش سوزي‌ها، وزن اندك، عايق حرارتي و… از جمله ويژگي هاي اين ملات است. افزون بر اين موارد، اتصال اين دسته از بلوك ها به وسيله چسب سيپوركس مي تواند دوام به مراتب بهتر و ايده آل تري داشته باشد. متاسفانه اغلب اين افراد به دليل عدم آگاهي كافي، از ملات سنتي براي اتصال اين دسته از بلوك ها استفاده مي كنند. همين فاكتور هم باعث مي‌شود تا قادر به دريافت بازخورد مناسب از آن نباشد. به همين جهت توصيه مي‌شود تا حتما از چسب اختصاصي براي اتصال اين مصالح استفاده نماييد.

پيشنهاد سيپوركس خواندن مقاله: طرز تهيه چسب بلوك هبلكس و سيپوركس

نحوه ديوار چيني با بلوك سبك 

نحوه ديوار چيني به وسيله بلوك هاي سبك مانند بلوك هبلكس را مي‌توان جزو مولفه هايي دانست كه اغلب افراد شناخت دقيقي از آن ندارند. در حقيقت بايستي يك يا دو رديف اول در پروسه ديوار چيني به وسيله تركيبي از سيمان، آهك و ماسه اجرا شود. از طرفي ديگر بايستي ساير بلوك هاي موجود در رديف هاي ديگر، به طور كامل توسط چسب مخصوص احاطه شوند. همين مورد سبب مي شود تا ديوار هاي ساخته شده به وسيله آن ها استحكام و دوام بالايي داشته باشند. 

مدت زمان استفاده از چسب سيپوركس

يكي از نكات مهم در اجراي بلوك سبك، فاصله زماني استفاده از چسب بلوك مي باشد. در حقيقت زماني كه شما چسب لازم براي ديوار چيني را آماده كنيد، بسته به نوع نگهداري آن بين 2 تا 4 ساعت براي استفاده از آن زمان داريد. بعد از اين فاصله زماني چسب عملاً كارايي خود را از دست داده و نمي تواند چسبندگي لازم را داشته باشد. متاسفانه برخي از افراد بعد از اين مدت زمان، آب بيشتري به آن اضافه مي كنند تا از اين طريق چسب براي عملكرد خود ايده آل شود. اما بايد عنوان كنيم كه اين كار موجب كاهش كارايي چسب شده و نمي تواند انتخاب ايده‌آلي براي كار با آن باشد. براي اطلاعات بيشتر سيپوركس به شما خواندن مقاله آموزش استفاده از چسب بلوك را پيشنهاد مي دهد.

همراه ما باشيد با خواندن مقاله:آيين نامه استاندارد 2800 ساختمان

 با ما در اينستاگرام (siporex.ir) همراه باشيد.


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۸:۲۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

بلوك سيماني

بلوك سيماني 

بلوك سيماني از اصلي‌ ترين بلوك ها در صنعت ساخت و ساز محسوب مي‌شود. اين بلوك ها در اندازه و ابعاد مختلف و كاربردهاي متنوعي دارد. مهندسين ساختمان با توجه به نقشه ساختمان و اين كه آن ساختمان در كدام منطقه و شرايط آب و هوايي قرار گرفته نسبت به انتخاب بهترين بلوك اقدام مي‌ كنند. در اين مقاله به طور كامل در مورد بلوك هاي سيماني و مزايا و معايب اين بلوك ها و هر آنچه مربوط به اين بلوك هاي سيماني را توضيح مي دهيم.

 استاندارد بلوك هاي سيماني 

استاندارد مصالح ساختماني ايران به شماره ISIRI 70-1 بيان مي كند كه بلوك‌ هاي توخالي ديواري بايد در اندازه‌ هاي 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتي متر ساخته شوند. در اين استاندارد آمده است كه جمع طول قطعات توپر بايد بيش از كل طول در همان جهت باشد و سطح بخش‌ هاي پر بيش از 50 درصد سطح كل بلوك در جهت عمود بر بار وارده را در بر گيرد. در اين استاندارد ضخامت حداقل جداره‌ ها و پوسته خارجي بلوك‌ ها براي بلوك‌ هاي كوچك 3 سانتي متر و براي بلوك‌هاي متوسط و بزرگ 4 سانتي متر تعيين شده است.

 انواع بلوك سيماني 

بلوك هاي ساختمان با توجه به جرم آن ها در سه نوع بلوك سنگين، نيمه سبك و سبك تقسيم بندي مي شود.

 بلوك سيماني سنگين 

چگالي اين نوع بلوك بالاي 2000 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد. در اين بلوك، سوراخ‌ هايي وجود دارد كه با شن و ماسه، پر مي‌ شوند و به همين دليل وزن سنگيني نسبت به بقيه بلوك ها دارند. اين بلوك‌ هاي سنگين ابعاد بزرگ تري نسبت به ساير انواع بلوك‌ ها دارند. همچنين ضخامت بيشتري نسبت به انواع ديگر بلوك ها دارا مي باشند.

* لازم به ذكر است كه بدانيد هرچه وزن بلوك بيشتر باشد، مقاومت و تحمل فشار آن نيز بيشتر است.

 

بلوك سيماني

قيمت بلوك

 بلوك نيمه‌ سبك 

درحالت كلي بلوك هاي نيمه سبك جزو بلوك هاي سبك قرار مي گيرند كه برخي اين نوع بلوك را به طور جداگانه تقسيم بندي مي كنند. چگالي اين نوع بلوك بين 1700 تا 2000 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد.

 بلوك سبك 

بلوك سبك يا بلوك پوكه‌ اي از ريزدانه‌ پوكه‌ معدني و صنعتي ساخته مي‌ شود كه در حين توليد به واسطه‌ واكنش‌ هاي شيميايي، حباب‌ هايي در ساختار آن پديد مي‌ آيد كه آن را سبك‌ وزن مي كند. چگالي اين نوع بلوك از دو بلوك ديگر پايين تر است و كمتر از 1700 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد. از بلوك‌ سبك AAC  در سقف‌ هاي تيرچه بلوك استفاده مي شود.
با وجود كاهش وزن در بلوك‌ هاي سبك، مقاومت در اين نوع بلوك‌ ها خوب است. بهترين اين بلوك، بلوك سيپوركس (بلوك سبك اتوكلاو شده AAC) است كه داراي مزاياي فوق العاده اي است.

 انواع بلوك سيماني سبك 

بلوك‌ هاي سبك انواع مختلفي دارند:

  • بلوك هاي سيماني سبك رده يك (با چگالي حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ كيلوگرم بر مترمكعب)
  • بلوك هاي سيماني سبك رده دو (با چگالي حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ كيلوگرم بر متر مكعب)
  • بلوك هاي سيماني رده سه (با چگالي ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ كيلوگرم بر متر مكعب)
  • بلوك هاي سيماني رده چهار يا بلوك‌ هاي نيمه سبك (با چگالي ۱۷۰۰تا ۲۰۰۰ كيلوگرم بر مترمكعب)

مزايا و معايب بلوك هاي سيماني

هر محصولي فرق نمي كند كه چه نوعي باشد، داراي مزايا و معايبي است. در ادامه با اصلي ترين اين موارد آشنا مي شويم.

بيشتر بدانيد: روش هاي سبك سازي ساختمان

مزاياي بلوك سيماني

از مزاياي بلوك هاي سيماني در ساختمان‌ سازي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • در دسترس بودن
  • اجراي ساده

معايب بلوك سيماني

از معايب بلوك‌ هاي سيماني مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • دوام كم در مقابل رطوبت
  • ضايعات زياد در زمان حمل و نقل و ساخت ديوارها يا سقف‌ ها
  • استحكام كم در ارتفاع بالاي 3 متر

در ويديو زير بلوك سيپوركس و بلوك هاي سيماني را از نظر وزن مقايسه كرديم.

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك سيپوركس (هبلكس)

 تقسيم بندي بلوك هاي بتني از لحاظ ظاهر

اگر بخواهيم بلوك‌ هاي سيماني را از نظر ظاهر تقسيم بندي كنيم شامل موارد زير هستند:

  • بلوك هاي تو خالي باربر
  • بلوك هاي تو خالي غير باربر
  • بلوك هاي توپر
  • آجر بتني

تقسيم بندي بلوك سيماني از لحاظ محل مصرف

بلوك هاي سيماني از لحاظ محل مصرف، به انواع بلوك‌ هاي زير تقسيم بندي مي شوند:

  • بلوك هاي ديواري توكار
  • بلوك هاي نمادار
  • بلوك هاي تيغه‌ اي
  • بلوك هاي ستوني
  • بلوك هاي سقفي

در تقسيم‌ بندي‌ هاي ديگر بلوك‌ هاي مخصوص دودكش، جدول خيابان‌ها و پياده‌ رو ها و … نيز وجود دارد.

تركيبات بلوك هاي سيماني چيست؟

سيمان چيست؟ عمدتا از سيمان پرتلند (Portland Cement)، تركيب شن و ماسه (Sand and Gravel) و آب (Water) توليد مي‌ شود. اين مواد به ميزان معيني با يكديگر تركيب مي‌شوند و گاهي افزودني‌ هاي ديگري به آن ها نيز اضافه مي‌ گردد. در مرحله‌ آخر توليد بلوك‌ ها بايد به عمل‌ آوري و محافظت از بلوك (محافظت در برابر تابش، گرما، سرما، باد و بارندگي) توجه نمود.

نكات مهم در استفاده از بلوك‌ هاي سيماني

  • به منظور حفظ چسبندگي بلوك‌ ها، بايد مداوم در حين كار خيسانده شوند و رطوبت آن ها حفظ گردد.
  • بلوك‌ هاي مورد استفاده بايد هم‌عرض هم و هم‌عرض با ديوار چيده شوند.
  • بلوك‌ چيني از ابتدا و انتهاي ديوار شروع شده و به وسط ديوار مي‌رسد.
  • براي مقاومت بيشتر اين بلوك از روش مسلح كردن استفاده مي‌ كنند. به اين شكل كه ميلگردهاي فلزي را داخل سوراخ‌ هاي بلوك جاي مي‌دهند.

كاربرد و شرايط نگهداري بلوك هاي سيماني

مزايا و معايب بلوك سيماني

بررسي مزايا و معايب

بلوك سيمان توپر و توخالي براي موارد زير قابل استفاده هستند.

  • ديوار چيني حياط
  • ديوار چيني ساختمان
  • جداسازي داخل ساختمان

بلوك استاندارد و سالم بايد سطحي يكدست، صاف و چسبنده و ساختاري مستطيل‌ شكل داشته باشد. دما و شرايط محيطي اجراي آن مهم است.

قيمت بلوك سيماني

قيمت بلوك سيماني مانند قيمت بلوك سبك يكي از سوالاتي است كه اكثر خريداران حين خريد مي پرسند. در واقع بايد بگوييم كه قيمت به عوامل مختلفي از جمله ابعاد و سايز بلوك، تعداد آن و ملات مرتبط با آن بستگي دارد. در حالت كلي قيمت اين بلوك به تنهايي بدون ملات و هزينه هاي جانبي آن ارزان است. براي افرادي كه تمايل دارند كه فقط با كمترين هزينه ساخت و ساز پروژه خود را انجام دهند، گزينه مناسبي مي باشد.

بهتر است بدانيد: ماشين مناسب براي حمل و نقل بلوك سبك

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك

خيلي از افراد گمان مي كنند كه قيمت اين بلوك نسبت به بلوك سبك ارزان تر است ولي اگر كمي دقت كنند و تمام هزينه ها را محاسبه كنند، متوجه خواهند شد كه هزينه نهايي ساخت با بلوك سبك سيپوركس يا هبلكس در مواردي حتي كمتر از هزينه بلوك سيماني مي شود. زيرا هزينه هاي جانبي از جمله ملات ماسه سيمان، هزينه كارگران براي حمل بار و … با استفاده از بلوك هاي aac كاهش مي يابد.

بخوانيد: قيمت بلوك سبك تهران

انواع عمل‌ آوري بلوك‌ هاي سيماني:

عمل‌ آوري با آب:

در اين روش آبپاشي منظم و بااحتياط انجام مي‌شود. بلوك از صدمات ممكن و احتمالي نور و باد و باران در امان نگاه داشته مي‌شود. اين روش حدود يك هفته زمان مي‌برد.

عمل‌ آوري با گرما:

در اين روش بلوك‌ها در مقابل بادبزن‌ هاي برقي قرار مي‌ گيرند. لازم است از رويارويي با جريان هواي آزاد محافظت شوند. همچنين بايد مراقبت شود رطوبت موجود در بلوك‌ها از بين نرود.

عمل آوري با بخار آب:

اين روش كه سريع‌ ترين روش عمل آوردن بلوك سيمان محسوب مي‌شود، قرار دادن بلوك در محيطي خاص و در معرض بخار آب است. اين تنها روشي است كه نيازمند انتقال مصالح به اتاقي با تجهيزات خاص و شرايط معين استاندارد است.
در اين اتاق، كاهش و افزايش دما به آرامي صورت مي‌گيرد و از كاهش رطوبت اين بلوك جلوگيري به عمل مي‌ آيد. عمل‌ آوري اين پروسه‌ يك روز زمان مي‌برد. اميدواريم با خواندن اين مطلب با مزايا و معايب آن و هر آنچه كه در مورد اين بلوك نياز است را دانسته باشيد و نظراتتان را با ما در ميان بگذاريد.

بيشتر بدانيد: مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك سيپوركس


برچسب: بلوك سيماني,بلوك سبك,بلوك هبلكس,بلوك سيپوركس,بلوك عايق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۱:۳۲ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

بررسي مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي

بلوك هبلكس چندين سال است كه در صنعت ساختمان سازي به يكي از انواع بلوك هاي ساختماني محبوب و پر تقاضا تبديل شده است. دليل استقبال گسترده از اين بلوك به خاطر ويژگي ها و مزيت هايي است كه دارد. بلوك هبلكس از تركيب سه ماده ي اصلي سيمان، آهك و سيليس به همراه پودر آلومينيوم توليد مي شود. به اين صورت كه مخلوط به دست آمده از تركيب سه ماده را در بخار آب با حرارت حدود دويست درجه ي سانتي گراد و فشار حداقل ۱۲ بار قرار مي دهند تا بلوك هبلكس توليد شود.

اين بلوك از تخلخل بتن به كمك هوا به دست مي آيد و به دليل اضافه كردن تركيب سيليس به ساختار آن، بلوك هاي هبلكس از درجه ي ذوب بسيار بالايي برخوردار شده است.

بررسي مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي

در اين بخش به مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي مي پردازيم. بلوك سبك داراي ويژگي هاي بسيار زيادي مي باشد كه موجب شده است تا به يكي از پركاربردترين و پر طرفدارترين مصالح براي ديوار چيني سازه تبديل شود. از جمله بارزترين امتيازات اين بلوك مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • افزايش سرعت در ديوار چيني
  • سبك بودن بلوك هاي هبلكس
  • مقاوم در برابر زلزله
  • عايق آتش و حرارت
  • سوراخ كاري و برشكاري آسان
  • عايق صوتي
  • سازگاري با محيط زيست
  • عايق انرژي
  • نياز به مصالح كم
  • قيمت مناسب
  • قابليت بازيافت قطعات شكسته
  • صرفه جويي در هزينه هاي كارگر و زمان كار

بررسي افزايش سرعت در ديوار چيني:

يكي از اصلي ترين مزايا براي خريد بلوك هبلكس در ساختمان سازي، افزايش سرعت در ديوار چيني است. وزن كم و ابعاد بزرگ اين بلوك ها موجب شده است تا سرعت كارگران در ديوار چيني در مقايسه با ساير مصالح ساختماني افزايش پيدا كند. همين طور ملات مورد استفاده براي ديوار چيني با اين بلوك ها نسبت به ساير بلوك هاي ساختماني بسيار كم است.

بررسي سبك بودن بلوك هاي هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، مي توان به وزن كم آن اشاره كرد. بلوك هاي هبلكس در مقايسه با ساير مصالح از وزن كم و پاييني برخوردار هستند و موجب كاهش بارهاي وارده بر ساختمان مي شود.

بررسي مقاومت بالاي بلوك هاي هبلكس در برابر زلزله:

 يكي ديگر از امتيازات و مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، استحكام و مقاومت بالاي بلوك هاي هبلكس در برابر زلزله مي باشد.

استفاده از بلوك هبلكس به دليل وزن بسيار پاييني كه دارد، موجب كاهش اين نگراني مي شود. همين طور به علت سبك بودن وزن كلي ديوار و ساختمان در زمان وقوع زمين لرزه خرابي كمتري به وجود مي آيد. دليل اين موضوع هم به خاطر مقاومت و استحكام بالاي بلوك هاي هبلكس مي باشد.

بررسي عايق آتش و حرارت:

 از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، مي توان به عايق آتش و حرارت بودن آن اشاره كرد. اين بلوك ها به دليل تركيب برخي مواد اوليه در ساختار توليدي و مواد تشكيل دهنده اي كه دارند، يك عايق خيلي قوي در مقابل آتش به شمار مي آيند. به اين صورت كه در زمان وقوع حادثه ي آتش سوزي مي توانند به خوبي سرعت پيشروي آتش را كاهش دهند.

اين ويژگي بلوك هاي هبلكس به خاطر استفاده از سيليس در مواد تشكيل دهنده ي آن است. همين موضوع موجب مي شود تا استفاده از اين بلوك ها براي ديوارچيني ساختمان هاي حساس مانند بيمارستان ها، هتل ها و … بسيار مناسب باشد. 

سازگاري با محيط زيست:

به دليل استفاده از مواد و تركيبات غير سمي و دوست دار محيط زيست در تركيبات اين بلوك ها، بلوك هاي هبلكس با محيط زيست سازگار مي باشد. همين طور تركيبات به كار رفته در ساخت اين بلوك ها موجب جلوگيري از هدر رفت انرژي ساختمان مي شود. بنابراين بيشتر افراد از سازندگان ساختمان تقاضاي استفاده از اين بلوك ها را دارند.

عايق انرژي:

عايق بودن بلوك هاي هبلكس موجب كاهش مصرف انرژي هم مي شود. به اين صورت كه، دماي داخلي ساختمان كه به وسيله ي لوازم گرمايشي و يا سرمايشي ايجاد مي شوند، به مدت زمان بيشتري در داخل فضاي ساختمان باقي مانده و به راحتي با هواي بيروني تركيب نمي شوند. همين طور ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ديوار چيني مي شوند، در فصل گرما با كمترين نفوذ گرما و در فصل سرما با كمترين هدر رفت انرژي گرمايشي مواجه هستند.

قيمت مناسب بلوك سبك هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، قيمت مناسب آن مي باشد. قيمت بلوك هبلكس در ايران نسبت به ديگر بلوك هاي بتن سبك ارزان تر و پايين تر مي باشد. بلوك هاي هبلكس با توجه به مزايايي كه دارند، در مقايسه با ساير بلوك از قيمت مقرون به صرفه تري برخوردار هستند. همين طور استفاده از بلوك هاي هبلكس علاوه بر صرفه جويي در هزينه ي خريد مواد اوليه، موجب صرفه جويي در خريد مصالحي مانند شن و سيمان و ضخامت گچ و خاك مورد استفاده مي شود.

صرفه جويي حاصل از ذخيره ي انرژي در ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ساخته شده اند، موجب مي شود تا در عرض يك سال اول ما به التفاوت قيمت اين بلوك در مقايسه با بلوك هاي سفالي، آجري و سيماني بازگشت شود. همين طور تا ساليان سال، هزينه ي ذخيره ي انرژي به سود ساكنين آن ساختمان خواهد بود.

سوراخ كاري و برشكاري آسان بلوك سبك:

 سوراخ كاري و برشكاري آسان از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي به حساب مي آيد. به اين صورت كه بلوك هبلكس برخلاف ساير مصالح ساختماني از قابليت سوراخ كاري و برشكاري خيلي راحت برخوردار است. به صورتي كه، سوراخ كاري بلوك هاي هبلكس كار خيلي ساده اي بوده و به راحتي مي توان آن ها را با استفاده از ميخ سوراخ كرد.

در ساختمان هايي كه با بلوك هبلكس ساخته شده اند، لوله كشي، سيم كشي و شيار زني و نصب ديگر تاسيسات برقي و مكانيكي به راحتي اجرا مي شود. دليل سهولت در اجراي تاسيسات در ساختمان هاي اجرا شده با بلوك هبلكس هم به خاطر قابليت سوراخ كاري و برش كاري بلوك هاي هبلكس مي باشد.

عايق صوتي بلوك هبلكس:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، عايق صوتي بودن بلوك هاي هبلكس مي باشد. بلوك هاي هبلكس در كنار عايق حرارتي كه مي باشند، عايق صوتي هم هستند. دليل عايق صوتي شدن بلوك هاي هبلكس به خاطر وجود تخلخل ها و حباب هاي هوايي مي باشد كه در اين بلوك ها وجود دارند. چون حباب هاي هواي موجود در بلوك هاي هبلكس مانع از عبور صدا مي شود.

نياز به مصالح كم:

براي اتصال و چسباندن بلوك هاي هبلكس، نياز به ملات رقيق تري نسبت به ملات و سيمان مورد نياز براي چسباندن ديگر مصالح ساختماني مانند چسب بلوك مي باشد.

صرفه جويي در هزينه هاي كارگر و زمان كار:

از ديگر مزاياي بلوك هبلكس در ساختمان سازي، صرفه جويي در هزينه هاي كارگران و تسريع روند كار مي باشد. از آن جايي كه بلوك هاي هبلكس داراي سطحي صاف و هماهنگ مي باشند، نسبت به آجر و ديگر مصالح سنتي ديوار چيني آن ها راحت مي باشد.

وزن كمتر و اندازه و ابعاد بزرگ تر بلوك هاي هبلكس موجب مي شود كه زمان كار كاهش پيدا كند. در نتيجه با كاهش زمان كار، هزينه و دستمزد پرداختي به كارگران هم كمتر حساب مي شود.

منبع: سازه پلاس


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۱:۳۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

خريد و قيمت بلوك سبك هبلكس و سيپوركس

بلوك سبك هبلكس و سيپوركس از جمله بلوك هاي عالي براي ساختمان سازي بوده كه داراي وزن سبك، عايق فوق العاده و خواص ديگر هستند.ساختمان سازي به عنوان يكي از پروسه هاي بسيار مهم در جوامع امروزي بشري شناخته مي شود. اگرچه از قديم تا به امروز، مصالح مختلفي براي ساختمان سازي و ساخت سازه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گرفتند؛ اما هميشه سنگين بودن اين مصالح، دغدغه هاي زيادي را به دنبال داشت. در سال ۱۹۹۲ براي اولين بار يك نوع بلوك ساختماني كه داراي وزن بسيار كمتر از آجر مي باشد، طراحي و توليد شد. اين بلوك با نام بلوك سبك هبلكس و بلوك سيپوركس نيز شناخته مي شود. بلوك هبلكس جزء بلوك هاي ساختماني است كه به واسطه داشتن كاربردهاي مختلف، مي تواند جايگزين بسياري از مصالح ساختماني رايج در عصر حاضر شود. در ادامه اين مقاله قصد داريم در مورد خريد و قيمت بلوك هبلكس و سيپوركس و همچنين خصوصيات و مزاياي استفاده از آن صحبت كنيم.

بلوك هبلكس چيست؟

بلوك هبلكس كه با نام بلوك aaC شناخته مي شود، با توجه به نيازهاي صنايع ساختمان سازي جهت استفاده از بلوك هاي سبك وزن، روي كار آمده است. اين بلوك برخلاف بسياري از مصالح ساختماني كه داراي درصد تخلخل پاييني هستند، با درصد تخلخل بالايي توليد مي شود. همين موضوع سبب شده تا وزن بلوك هبلكس نسبت به بلوك هاي رايج موجود در بازار كاهش پيدا كند. به همين خاطر، در بسياري از مواقع به اين نوع بلوك، بلوك سبك هبلكس نيز گفته مي شود.

اگرچه بلوك هبلكس داراي وزن سبكي است؛ اما اين دليلي بر بي كيفيت بودن اين بلوك نيست. بلكه بسياري از نتايج نشان مي دهند كه اين بلوك تاثير زيادي روي مقاوم سازي ساختمان ها به ويژه در برابر زلزله و آتش سوزي دارد. به همين خاطر، در حال حاضر بلوك هبلكس توانسته جايگاه بسيار ويژه اي در ميان مصالح ساختمان سازي مختلف پيدا كند.

مزاياي استفاده از بلوك سيپوركس

بلوك سبك سيپوركس و هبلكس هر دو از لحاظ ساختار و خصوصيات يكسان هستند و تنها تفاوت اين دو در نام تجاري يا برند آن هاست.

بلوك سيپوركس به دليل داشتن ساختار متخلخل و تركيبات خاص، مي تواند جايگزين بسياري از مصالح ساختماني رايج شود. اين روزها بسياري از افرادي كه در حوزه ساختمان سازي فعاليت مي كنند، به دنبال استفاده از اين نوع بلوك هستند. چرا كه مزاياي اقتصادي و مكانيكي اين بلوك، باعث متمايز شدن آن با ديگر انواع بلوك هاي موجود در بازار شده است. از جمله مزيت هاي استفاده از بلوك سبك سيپوركس در امر ساختمان سازي عبارتند از:

۱) افزايش مقاومت يك سازه در برابر شرايط مختلف

بلوك سبك سيپوركس به عنوان يكي از بلوك هاي مقاوم و با ساختار متخلخل، مي تواند جايگزين بسياري از مصالح مانند آجرهاي قديمي و بلوك هاي سيماني شود. اين بلوك ها به واسطه داشتن ساختار خاص، مي توانند در شرايط مختلف مقاومت خوبي را از خودشان نشان دهند.

با توجه به اينكه در سال هاي اخير مقاومت بالاي يك سازه در برابر شرايط جوي، طوفان، آتش سوزي، زلزله و ... اهميت بسيار زيادي پيدا كرده است، استفاده از يك بلوك مقاوم و سبك، مي تواند مزاياي زيادي را به همراه داشته باشد. خوشبختانه با وارد شدن اين بلوك ها به بازار جهاني، مي توان از مزاياي استفاده از بلوك هاي سبك و مقاوم براي تقويت استحكام يك سازه استفاده كرد.

۲) دارا بودن خاصيت عايق سازي حرارت و صدا

خاصيت آكوستيكي بلوك سبك هبلكس يكي از مزاياي اين بلوك محسوب مي شود. اين بلوك به دليل داشتن خاصيت عايق سازي، به خوبي مي تواند يك سازه را از اين لحاظ مقاوم كند. به طوري كه سازه هاي ساخته شده با كمك اين كانال ها، نياز به سيستم هاي گرمايشي و يا سرمايشي بسيار قوي ندارند. چرا كه عملا هواي درون يك سازه با كمك اين بلوك ها عايق سازي مي شود. از طرفي بلوك سبك هبلكس به دليل داشتن خاصيت عايق سازي صدا، مي تواند از عبور و انتقال صدا جلوگيري كند. به همين خاطر، استفاده از اين بلوك در ساختمان هايي كه خانه ها در كنار هم ساخته مي شوند و نياز به كاهش صداي عبوري ميان آن ها، بسيار مفيد خواهد بود. با ويژگي بلوك عايق بيشتر آشنا شويد.

بلوك عايق سبك

۳) استفاده از بلوك هبلكس و سيپوركس باعث سبكي و راحتي در حمل و نقل مي شود

سبكي و راحتي در حمل و نقل اين بلوك باعث مي شود تا بتوانيد با كمترين نيروي كار، اين بلوك ها را به محل پروژه انتقال دهيد. از طرفي نيروهاي كار نيز مي توانند با صرف انرژي كمتري اين بلوك را از يك مكان به مكان ديگر منتقل كنند. بنابراين، بازدهي كارگران ساختماني با كمك استفاده از اين نوع بلوك بسيار افزايش پيدا مي كند.

۴) كاهش زمان اجراي سازه با كمك بلوك هبلكس

بلوك هبلكس نسبت به آجرهاي قديمي داراي سايز بزرگ تري است. بنابراين، مي توان در مدت زمان كمتري اقدام به اجراي سازه با كمك اين بلوك كرد. به خصوص اينكه نيازي به ملات زيادي براي استفاده از اين بلوك ها نبوده و فقط مي توان با چسب بلوك سيپوركس و هبلكس، بلوك ها را در كنار هم چيد. بنابراين، چيدمان اين بلوك ها نسبت به آجرهاي قديمي و بلوك سيماني با سرعت بيشتري انجام مي شود.

۵) صرفه جويي در هزينه هاي حمل و نقل و اجرا

با كمك بلوك سبك هبلكس، مي توان در زمان اجراي سازه هاي مختلف صرفه جويي كرد. اين موضوع باعث مي شود تا هزينه اجراي اين سازه ها نيز كاهش پيدا كند. در نهايت با كاهش هزينه هاي حمل و نقل و اجراي يك سازه مي توان در هزينه هاي كل پروژه صرفه جويي نمود.

خريد بلوك سبك هبلكس و سيپوركس

با توجه به كارايي و كاربردهاي مختلف بلوك سبك aac، بسياري از افرادي كه در حوزه خريد مصالح ساختماني فعاليت دارند، تقاضاي خريد اين بلوك را دارند. براي خريد بلوك سيپوركس، مي بايست به سايز بلوك مورد نياز خود توجه داشته باشيد. چرا كه اين بلوك ها در سايزبندي هاي مختلفي توليد مي شوند و بديهي است كه بر اساس سايز هر سازه و ساختمان، مي توان از سايزهاي مختلفي از اين نوع بلوك استفاده كرد.

پس از خريد بلوك هبلكس، بايد به شرايط نگهداري آن نيز توجه داشته باشيد. اگرچه اين بلوك در برابر شرايط جوي مختلف، مقاومت خوبي از خودش نشان مي دهد؛ اما باز هم بهتر است كه آن را دور از روغن و مواد مضر نگهداري كنيد.

در صورت نياز به خريد اين بلوك ، مي توانيد با مجموعه سازه سبك آرسام (سيپوركس) در ارتباط باشيد. انواع اين بلوك با كيفيت بالا و قيمت مناسب، از طريق اين مجموعه به مردم عزيز ايران ارائه مي شوند تا بتوان از اين بلوك ها براي بهره مندي از خواصشان استفاده كرد.

خريد و قيمت بلوك هبلكس و بلوك سيپوركس

قيمت بلوك هبلكس و سيپوركس چقدر است؟

شايد تنها عيبي كه مي توان براي اين بلوك ها بيان كرد، بالا بودن قيمت آن باشد. اين نوع بلوك به واسطه داشتن ويژگي هاي منحصر به فرد و متريال هاي خاص، قيمت بالاتري نسبت به بلوك هاي ساده و رايج موجود در بازار كشور ايران دارد. اما باز هم با توجه به مزاياي ذكر شده، اين بلوك مي تواند توجيه اقتصادي بسيار خوبي داشته باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت بلوك هبلكس گيلان، مي توانيد با مجموعه سيپوركس در ارتباط باشيد. بديهي است كه قيمت بلوك سيپوركس يا همان بلوك هبلكس بر اساس عوامل مختلفي تعيين مي شود و بايد بر اساس اين عوامل، در مورد قيمت نهايي اطلاعات كسب كنيد.

منبع:  خبر آنلاين



برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۹:۳۳ توسط:فاطمه قاسمي موضوع:

خريد و قيمت بهترين بلوك سبك ساختماني

مقاومت و عايق بودن ساختمان امر مهمي است كه اين روزها با وجود زلزله و ديگر مشكلاتي كه وجود دارد، بايد چاره‌اي انديشيد. يكي از اين اقدامات، استفاده از بلوك سبك است. بلوك سبك سيپوركس، هبلكس و.. بهترين نمونه از بلوك‌هاي سبك هستند.

به گزارش ايسنا به نقل از سيپوركس، اين روزها تعداد زيادي از مصالح ساختماني پا به عرصه وجود گذاشته‌اند كه هر كدام از آن‌ها مولفه‌ها و البته نقاط قوت مختص به خود را دارند. در اين ميان بلوك‌ها بيش از سايرين با استقبال مواجه شده‌اند؛ چرا كه مزاياي بسيار منحصر به فردي دارند. البته بايد عنوان كنيم كه همين مزيت‌هاي منحصر به‌فرد هم سبب شده تا انواع مختلفي از آن‌ها شكل گيرد. به گونه‌اي كه گاها اين تنوع بالا باعث سردرگمي مشتريان مي‌شود.

بلوك سيماني، بلوك ليكا، بلوك گچي، انواع بلوك‌هاي سبك AAC نظير بلوك سيپوركس، بلوك هبلكس، بلوك سفيد، بلوك پرين، بلوك سيلكس و كيبكس و… تنها بخشي از اين تنوع گسترده مي‌باشند. همين تنوع بالا هم سبب شده تا اغلب مشتريان به دنبال خريد و قيمت بهترين بلوك سبك ساختماني در اين ميان باشند؛ چرا كه همواره انتخاب بهترين مورد مي‌تواند گزينه‌اي كارساز باشد.

بايد عنوان كنيم كه صفت بهترين متناسب با نياز افراد حتي بودجه و نوع سازه آن‌ها متغير خواهد بود. ممكن است براي فردي كه در پي ساخت برجي چند طبقه است، بلوك‌هاي سبك اتوكلاو شده بتواند انتخاب مناسب باشد. حال اين كه براي ساخت يك ديوار باربر ممكن است مدل‌هاي سيماني بهينه‌تر باشند. شناخت و انتخاب بهترين بلوك سبك ساختماني ارتباط مستقيمي با شناخت شما از اين بلوك‌ها دارد.

انواع بلوك سبك ساختماني

قبل از اين كه بخواهيم بهترين بلوك‌هاي سبك ساختماني را معرفي كنيم، بايد بدانيد كه اين دسته از مصالح تنوع بسيار بالايي دارند. اين تنوع در حيطه‌هاي مختلفي نظير نوع مواد به كار رفته، ابعاد و اندازه، برند و... مي‌باشد.

بلوك سبك اتوكلاو شده AAC

بلوك سبك غالبا چگالي اندكي داشته و وزن آن‌ها نسبت به ابعادشان بسيار كم‌تر است. همين مورد هم باعث شده تا وزن كلي ساختمان را كاهش دهند. در اين ميان مدل‌هاي اتوكلاو شده را مي‌توان جزو محبوب‌ترين مدل‌هاي بلوك سبك ساختماني دانست. اين دسته از بلوك‌ها غالبا از تركيب موادي نظير پودر سيليس، آهك، سيمان، آب، خاك رس و موارد مشابه ايجاد مي‌شوند. تركيب كلي اين مواد با همديگر باعث ايجاد يك واكنش شيميايي مي‌شود كه مخلوط نهايي را به صوت يك كيك در مي‌آورد. ماده بدست آمده را در فرايند اتوكلاو هوادار مي‌كنند. اين هوا مي‌تواند در نهايت باعث ايجاد حباب‌هاي مختلف درون بلوك شود كه وزن آن را هم پايين مي‌آورد. از طرفي ديگر اين حباب‌ها مانع از انتقال صوت شده و فضاي آرام تري را فراهم مي‌كند. بلوك acc در برابر حرارت مقاومت بسيار بالايي از خود نشان مي‌دهند. همين مورد هم ميزان تقاضا براي خريد بلوك سبك را افزايش داده است.

بلوك سيپوركس يا بلوك سفيد سيپوركس

خريد و قيمت بهترين بلوك سبك ساختماني

بلوك سيپوركس را مي‌توان به عنوان يكي از محبوب ترين مدل‌هاي بلوك سبك در بازار دانست. اين دسته از بلوك‌ها در حقيقت نوعي از بلوك‌هاي اتوكلاو شده هستند كه بسياري آن را به عنوان بلوك acc سيپوركس هم مي‌شناسند.

ابعاد و اندازه اين بلوك‌ها متغير است. مقاومت در برابر انتقال حرارت، قيمت مناسب، ابعاد گوناگون، وزن اندك و... تنها گوشه‌اي از مزيت‌هاي بي‌نظيري است كه اين دسته از بلوك‌ها در بطن خود دارند. برهمين مبنا هم بوده كه بسياري از افراد به دنبال خريد بلوك سبك سيپوركس هستند.

بلوك هبلكس يا بلوك سفيد هبلكس

بلوك هبلكس را مي توان به عنوان يكي از بهترين و البته ايده‌آل‌ترين نوع بلوك‌هاي ساختماني دانست. دليل اين حجم از محبوبيت هم مزيت‌هاي ويژه‌اي است كه در بطن خود دارند. اين روزها كارگاه‌هاي متنوعي نسبت به ساخت بلوك سفيد هبلكس اقدام كرده‌اند. اين مورد نه تنها تنوع را افزايش داده، بلكه باعث كاهش قيمت شده است. لذا تعداد بيشتري از مشتريان به سمت خريد بلوك هبلكس هجوم آورده‌اند. بلوك سيپوركس هم از همه لحاظ مانند بلوك هبلكس مي‌باشد و تنها تفاوت اين دو بلوك در برند آن است.

بلوك پرين

بلوك‌هاي سبك پرين را مي‌توان به عنوان دسته‌اي ديگر از انواع بلوك‌هاي سبك در نظر گرفت. موضوعي كه باعث جذابيت اين دسته از مصالح شده، تنوع بالاي ابعاد و اندازه‌هاي آن است. به گونه‌اي كه اين روزها بلوك هاي پرين در طيف بسيار زيادي از طرح‌ها توليد مي‌شود.

بلوك سفيد

منظور از بلوك سفيد همان بلوك‌هاي سبك اتوكلاو شده مانند هبلكس، سيپوركس، پرين و... مي‌باشد.

با اين وجود بسياري از افراد با شنيدن نام اين دسته از بلوك‌ها دچار سردرگمي مي‌شوند. بسياري هم صرفا رنگ را ملاك قرار مي‌دهند.

به عبارت ساده‌تر هر بلوكي كه به رنگ سفيد باشد را در اين دسته بندي قرار مي‌دهند كه البته ساختاري كاملا اشتباه است؛ چرا كه با اين ترتيب بلوك‌هاي گچي هم در اين حيطه قرار مي‌گيرند كه عملا اشتباه مي باشد. لذا هر زمان نام بلوك سفيد را شنيديد، منظور از آن بلوك‌هاي اتوكلاو شده مي باشند.

خريد و قيمت بلوك سبك

خريد بهترين بلوك سبك ساختماني با مناسب‌ترين قيمت

حال كه با انواع بلوك سبك ساختماني آشنا شديد، يقينا مي‌توانيد به شيوه‌اي ساده‌تر گزينه مورد نظر خود را انتخاب نماييد. اما براي هر نوع از بلوك‌هاي سبك ذكر شده، طيف زيادي از عرضه كنندگان وجود دارد. هر كدام از اين عرضه كنندگان هم قميت مختص به خود را ارائه مي‌دهند. همين مورد باز هم مشتريان را گمراه مي‌كند.

منبع: ايسنا


برچسب: بلوك هبلكس,بلوك سبك,بلوك سيپوركس,انواع بلوك,بلوك عايق,بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۱:۱۵ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: